Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2040 ggr
GoneRaven
0

Veterinärer

Vilka är era erfarenheter av veterinärer?

[Norrbysa]
0

Hur menar du? Jag har kastrerat, tatuerat och vaccinerat mina katter. När de var små var de inne på en undersökning på grund av en ögoninflammation.

GoneRaven
0

#1 jo jag menar, har ni bara mött bra eller har ni också mött dåliga? Hur har det känts när ni varit på plats, har ni känt att ni fått tillräckligt med förtroende för dem veterinärer som ni mött i olika sammanhang. Har de gjort ett bra jobb etc..

Har personligen mött både dåliga och bra. Skulle vara intressant och få höra andras erfarenheter.

Jourhemmet
0

Har dåliga erfarenheter av stora djurkliniker. Veterinärerna på egna små kliniker är betydligt mer måna om sina patienter.

[Norrbysa]
0

Har gått till distriksveterinärerna här i Eskilstuna och upplevde dem som trevliga och proffsiga. :-)

Hawknestgrove
0

hittills under alla år bara plus till alla….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cindy
0

Jag tar katterna till Ahlbergs på Södermalm till vardags. De är trevliga, kunniga och jäktar aldrig.

Är det akut åker jag till Bagarmossens Djursjukhus som också alltid varit proffsiga. Avlivade min gammelkisse där och fick otroligt fint bemötande av personalen. De har också räddat livet på en katt jag hittade svulten och halvt ihjälfrusen.

Roslagstulls Djurklinik har jag också goda erfarenheter av, och de är i särklass bäst vad gäller smådjur, fåglar och reptiler. När jag hade smådjursomplacering fick jag fin rabatt av dom och bra stöd.

Sen har jag vart hos en drös mindre bra veterinärer, såväl stora som små kliniker. Värst var ett ställe som misslyckades diagnosticera simpel foderallergi på min kisse trots nersövning för biopsi, kortisonbehandling och en massa tusenlappar. Tur för katten att jag i samma veva fick jobb på zooaffär och råd av chefen om maten så katten blev frisk…

Vänliga hälsningar
Cindy

GoneRaven
0

Alltid kul och höra solskenshistorier :)

donnacorleone
0

Jag har varit hos flera olika veterinärer med min katt. Alla har de haft förhållandevis små mottagningar, och jag har varit nöjd alla gånger!

Nu senast när jag var för att vaccinera kissen så hade jag lite allmänna frågor om fördelar och nackdelar med chip vs tatuering. Upplevde att hon verkligen tog sig tid att svara på mina frågor trots att jag bara var där för att ge katten ett snabbt stick.

Destany
0

Jag har träffat både bra o dåliga. den bästa var han jag träffade sist på distriktsveterinärerna i Klippan. Han lyssnade verkligen på mig när Zigge smittat Puma o Zorro med klamydia. Han hade ett otroligt bra handlag med mina katter och de tog in ig i ett rum med feliway innan de skulle undersöka dem o då hade argbiggan Zorro lugnat sig så pass så han var en lite ängel när han väl skulle undersökas.. de dåliga veterinärerna har jag mest haft problem att förstå för de pratade norska o danska o de förstod inte mig riktigt heller o då känns det inte så säkert att lämna mina älsklingar i deras händer.

GoneRaven
0

#9 Låter ottäckt,men skönt och höra att ni mötte bra som kunde hjälpa er Glad

Dem som jag mött som varit dåliga har både varit nyutexaminerade och även "erfarna". Den bästa var också nyutexaminerad Glad så det kan verkligen skilja sig. Fördomar får ingen plats whatsoever!

Hawknestgrove
0

just det, det glömde jag…. för många år den råkade jag ut före riktigt skräckexempel. Jag kastrerade två honkatter. Den ena vaknade aldrig och när jag försökte få tag i veten, så fanns ahan inte tillgänglig…. katten dog….. Och han bara sa ojdå  det var tråkigt……

GoneRaven
0

#11 Aj fasen då, stackars liten! Det borde verkligen inte få gå till så. Men tyvärr så är det inte vi som har makten i ett sånt läge utan veterinären som utför ingreppet Obestämd

Hawknestgrove
0

ja det är väldigt länge sen. ca 30 år….