det konstigaste era katter äter?
tänkte att det hade varit roligt med en sån här tråd vad våra älskade katter äter..
Zorro älskar svamp, majs och idag åt han ravioli
Zigge äter mannagrynsgröt, ost, majs
Puma vill inte äta nåt förrutom sitt torrfoder
Minimajs, ananas,sparris, ost,banan
Senaste upptäckten var att Sheri försökte stjäla kidneybönor av mig. 

Oj, när det gäller vår Achilles är det nog lättare att lista vad han inte äter. 
Det enda jag kan komma på han inte är intresserad av är choklad i hård form (alltså inte oboy som man dricker, det vill han ha), banan och saker som smakar/luktar mint. Resten slukar han.
Han var vält ölburkar och druckit, han älskar russin (mår han dåligt och vi inte ens kan muta i honom ett russin, då vet vi att det är illa
), gurka, alla typer av chips och ostbågar, läsk (särskilt fruktsoda).. ja han vill smaka allt. Sedan kan jag tillägga att han inte får smaka allt, men han klättrar, knuffas och vill smaka på allt, och mycket har han smakat på i ett oövervakat ögonblick då han varit snabbt fram 
Fast det konstigaste han ätit är nog halkskydd från badkaret. Dumma kisse, vi var tvugna att operera ut bitarna igen.
#2 Oj. Låter som att ni får hålla koll ordentligt
Halkskydd?
Ja det var definitivt konstigt.
Många av er har nog läst om Tullan, hon åt rå lök och tomat. Det hände iofs bara en gång, men så fort det var dags att riva lök till köttbullar, satt hon nedanför på golvet och skrek. Hon ville ha lök. Stackars katt att tycka om något så giftigt…
Min mor kunde inte ha SpecialK framme på bordet, då tog hennes Bobby ett riktigt skutt upp på bordet och välte tallrik och allt bara för att kunna välta ut lite från förpackningen. En gång ringde telefonen precis när min mor skulle äta sina SpecialK. Vem satt och åt från tallriken? Jo, Bobby. Han åt sig mätt på det… Mums med SpecialK och minimjölk… (Bläää.)
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

hehe katter e konstiga =) Kom på att Zigge älskar den där slurken med mjölk o sylt som blir över när man ätit cornflakes men det ska vara björnbärssylt annars vill han inte ha hehe..

just hemkomna från semestern hade vi en stor påse skipper mix saltlakrits på vardagsrumsbordet. Dixie hoppade upp, tog hela tunga påsen i munnen och släpade iväg med och hann slicka på några bitar som föll ut. Jag har inte hittat något på nätet om att lakrits skulle vara jättegiftigt, men det är ju inte nyttigt i stora mängder för människor, så den påsen hamnade i skåpet 
Min hon-katt älskar att tugga i sig plastpåsar.. :-(
#7 Här hemma beror det på vilka påsar. Men dom man har frukt i t.ex ska man verkligen se till att inte lämna framme.
Det konstigaste Gordon har ätit (hittills) är frigolit när han tror att jag inte hör eller ser på (olydiga katt!
).

Popcorn är väldigt poppis hemma hos oss!
#9 Det har mina kissar också prövat äta kom jag på nu när du skrev det ! :P Först lät jag en kylbag stå framme eftersom dom verkade tycka det var skönt att ligga på den eftersom frigolitlocket snabbt blev varmt. Men efter ett tag började dom tugga på det :P

Sidney tycker om potatis och oliver (!) och hon är bra på att lyckas nappa åt sig om man så bara vänder bort blicken en sekund!

Vår gamla huskatt (avliden för flera år sedan) älskade bakad potatis med keso. Det fick man inte ha i fred för honom. Även majs var han tokig i.
En av våra äldsta van-honor älskar chokladmuffins och kanelbullar. Det är svårt att äta det när hon är i närheten, hon står i ens knä och sträcker sig mot en och försöker ta bitar ur munnen.
Vår första angora-hona älskade salladskål. När man skar det satt hon och vaktade för att kunna kasta sig upp på bordet och stjäla en bit. Sedan rusade hon iväg för att sätta sig i ett hörn och äta. De andra katterna rusade efter för att se vad för läckert hon lyckats stjäla och blev lika besvikna varje gång. 

Min Elvis äter bröd ibland. Annars äter han nog inte precis något konstigt, han är ganska kräsen. Men han vill alltid lukta på det man äter.
Skynda långsamt så går det fortare.
Bara ena min kisse är intresserad av människomat sen att hon inte gillar det men allt ska provas. Fetaröra var till och med smaskens innan jag hann få undan den. Igår kom jag på henne att sitta med nosen långt ner i skålen med rivna morötter och tugga i godan ro. Brödpåsar river hon upp ifall jag lämnar framme och tar tuggar av brödet.
min katt som är 5 månader brukar gå upp på diskbbänken och sniffa för att se ifall det finns matrester, och så hoppar hon ner i diskhon när vi inte ser. och vi kan inte lämna maten utan att hon hoppar upp. hon äter
majs,musli,wokgrönsaker,ravioli,chili cremefreche, choklad pudding, äppelpaj, advocado,dipp, nudlar m.m
men vi försöker att hon får i sig så lite som möjligt av det mesta. för hon går bara upp i vikt och att allt är inte så bra för henne.
Mina får inte äta något "konstigt", så länge jag får/kan råda. Ostbågar är totalförbjudet efter att den ena katten fick tag i en och åt den. Diarré i tre månader ungefär.. inte alls kul. Vet sa också att det är alldeles för starkt för katters magar.
Pålägg kan de få smaka lite lite av. Kalvsylta. Bara en liten bit åt gången.
Mina katter fick, på äldre dagar, aldrig något gott mer än burkmat som godis. När min Cliff var "liten" så brukade han och jag äta päronglass, VARS EN glasspinne…
Han såg ut också där efter, men gott var det… 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

#20 haha det känner jag igen !
Våran Murre älskar majs och kidnyebönor. Kantareller slinker ner. En morgon vaknade vi av att det hördes konstiga ljud… Det var våran Murre som satt och knuffade ner ölburkar med slattar i, från köksbänken. När han knuffat ner en burk, skyndade han sig ner och slickade i sig ölet. Varm,avslagen öl..yummie!

Nelson äter allt han kan komma över -tigger värre än vår hund.
Edwin äter helst bara sin egen mat.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
mary äter nästintill allt ätbart.. glass,grytor, soppor,dipp,potatissallad, grönsaker, alla sorters mjölkprodukter, vi försöker att undvika det här så mycket som möjligt, men ibland går det inte. hon kan hoppa upp på spisen och sno från grytan. jag kommer ihåg den gången hon brännde tassarna
, stackarn.
så såfort vi ska äta sätter hon sig snällt brevid oss som en liten hund och väntar. hon hoppas att vi ska ge henne någonting smarrigt.
Våra katter äter i stort sett allt. Ostbågar, jordnötsringar, spenat, okokt tortellini är poppis..

Hmm… Min Findus har tagit pommes frites från mig en gång men han tyckte inte om det då han spottade ut det när han kom ner från bordet… :)) han gillar också oboy
Skuggan som hon hette var otroligt galen i ostkrokar/bågar! Jag och min kompis satt i varsitt hörn av soffan och kastade skålen mellan varandra för hon inte skulle äta upp alla, kul tjej det där :D

Just det måste berätta Findus fina "ät-sätt". När han var liten satt han alltid vid mat bordet och såg att vi åt med "tassarna" så numera sätter han fast maten i klorna och tuggar i sig från sina tassar, samma sak gäller vattnet, trampa i vattenskålen och sen slicka
Har tyvärr ingen bild just nu på det men jag har iaf en bil när han slickar sig runt munnen :)
Min förra katt Sigge åt allt möjligt, svamp, ärtor, potatis, pasta, bröd och mycket konstiga grejer. Självklart fick han inte äta detta, men han snodde ändå åt sig ibland.
Min nuvarande katt Spöket, bortsedd från de två andra som inte äter något speciellt förutom det katter ska äta, älskar ostbågar och får alltid en liten smakbit, nu har vi nästan aldrig ostbågar hemma så det blir svårt. Jag kommer inte på mer just nu haha.
Lägger in en bild på syskonen.
Spöket till vänster och Sigge till höger, haha "pusspuss!"

Gurka och ost är favoriter, men hon provsmakar det mest :)
Semlan gillar gurka.
Nalla upptäckte jag gillar det här julbrödet, i alla fall skorpan (hon tar de större smulorna som hamnar på golvet)
apelsinmarmelad……KOko Arne gillar detta och honung
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Min kille älskar chili, allt med chili ska smakas på o helst ätas upp (chilinötter o dipp är favoriten).
majs är gott med o allt med alkohol i då främst sambons öl eller gin o tonic.
Han får såklart inte smaka men han vill iaf.

Min älsta dam äter inte så mycket skumt.
Däremot är våran minsta tös en riktig slasktratt! Hon äter det mesta och tigger allt, även fast det är något som hon riktigt rynkar på nosen åt, typ äpple :P Men annars är ostbågar, chips, kidneybönor, kikärtor lasagne, strips (det mesta hon kan lyckas få tag i om mamsen och papsen inte ser). Nyligt tiggde hon feferoni av min man, så man får verkligen vakta matbordet ;)
ja slasktratt det är lilla vackra Mee
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jajust, glömde säga att minstingen älskade smärtlindringen hon fick i samband med kastreringen. Vi trodde vi skulle få en del problem med att ge den (hon har haft det lite tufft), men det var inga problem alls, hon riktigt smackade när hon fick det :)
Måns äter allt från plast till grönsaker och frukt. Dock äter han inte lax, och tycker inte så mycket om fisk men det går ner om inget annat står frame ;). Bl a är Obóy, räkor, rå ägg gula och ärtor några av hans favoriter.
Elektra äter nästan bara torrfoder, men blir helt till sig när det serveras räkor här hemma. Även kan skinka slinka ner ibland.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Saga här hemma gillar bönor av alla dess slag, ostbågar och chips får man hålla i hårt och plastpåsar är det bästa som finns, gott att slicka på, gott att tugga på, skönt att ligga på, skönt att ligga i… osv.
Zeus sitter och skriker efter mat så fort man äter eller håller på i köket och det mesta går ner i hans mage. Stackarn gav sig på min sambos whiskey glas och doppade nosen… Jag tror inte jag har skrattat så mycket åt han någonsin. ^^

Ansgar älskar tejp… Så därför hålls allrid alla tejprullar väl instängda hemma hos oss, och ingenting kan sättas utt med tejjp för då är han där och äter på det direkt! ^^
har två bondlurkar, mor och dotter! Hennes mamma är rå och äter massa råttor, ödlor, harar (ungar) m.m ute men hennes dotter är helt tvärt emot. Hon älskar grönsaker och OSTBÅGAR! går inte att ha ostbågar framme, då kommer hon och skriker att hon ska ha en och hittar hon påsen så dammsuger hon den!
Skulel man ställe fram olika tallrikar på golvet med kött, fisk, räkor, torrfoder, mjukmat och sen en med grönsaker så skulle hon lätt äta grönsakerna och rata det andra haha
Favorit grönsak är Majs… majs och ostbågar, iofs är ostbågar gjorda på majs med ost pulver på så det kanske har ett litet samband :P