Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4136 ggr
Cazzos
0

"Bästa" blötfodret?

Vilket blötfoder tycker ni innehåller det som katten behöver?

Whiskas, Sheba, Pussi eller Mjau, är det något att rekommendera? Dessa sorter är inte så dyra på Willys.

Finns det några billiga som ni vet som innehåller det mesta av det som kissen behöver varje dag? Glad

MonicaLagerquist
0

Det billigaste och bästa är nog att köpa mjau stora burkar på Granngården.Köper man 12 stycken så kostar det 179 kronor.

Sen beror det ju på hur många katter man har.Har man bara en katt så blir det ju ett väldigt paltande med att frysa in osv.

Stolt ägare till tre La permer

Yoda
0

Skulle välja bort allt i ditt inlägg förutom Mjau. Annars är Bozita bra, liknar Mjau.

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Kajsa77
0

Whiskas Adult Kött Mmmm - serien är bra, men lite dyrare. Inget socker, spannmål eller grönsaker och mina katter älskar den!

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

[Sniff]
0

Sen står det på Mjaus hemsida att det går pengar till Kattfonden när man köper deras mat:)

[Anunnaki]
0

De få gånger som mina katter får annat än barf, ger jag dem Mjau i Brickpac och då de sorter som innehåller enbart köttbiprodukter. Tror att det är tre sorter som uppfyller detta villkor.

Om någon katt inte varit inne när maten serverats och det inte finns något kvar i kylskåpet ger jag den sena katten en portionsförpackning av ICA:s egen mat. Den innehåller enbart köttbiprodukter och i vissa någon fiskbiprodukt men tyvärr har de tillsatt socker. Men mindre än en gång i månaden spelar det inte så stor roll.

När du är i affären kan du läsa på innehållsförteckningarna och välja en sort som helst innehåller enbart köttbiprodukter och definitivt inte spannmål.

Mjau i plåtburk är nog billigast men jag tycker att den luktar så illa så jag köper den inte.