Shaggy cats kattungar
Shaggycats har 2 söta kattflickor (levklara vecka 46)som vill ha en kärleksfull familj.
Bilder finns på hemsidan
Spännande, du har alltså tänkt avla på huskatter på ett seriöst sätt? Berätta gärna mer om dom planerna.
Den här diskussionen dök upp nyligen i en annan tråd så vore roligt att höra lite mer hur just du tänker.
Tänkte lite mer vad du har för krav, vad du testar för och vilket jobb som görs för kattungarna osv
Antar att du tänker se till att alla kattungar registreras osv? Så att det tillslut kommer finnas något slags härstamningsbevis?
Spännande och jättesöta kattungar!
Jag måste dock fråga, när jag ser stamtavlan så skriver du att katten är Norsk Skogskatt /huskatt. Då borde du ju kunna skriva in skogkattens stamtavla i den stamtavlan också?
För är det en skog(s)katt utan stamtavla är det trots allt en huskatt. Och ska man avla på huskatter tycker jag åtminstonde att man kan höja deras status lite genom att faktiskt kalla dem vad de är, nämligen älskade huskatter!

Okej…lyssna lite på mig okej.
Colurpoint är ingen ras…det är en färg. En maskad katt helt enkelt.
Norsk skogskatt är inte heller en ras…de renrasiga heter Norsk Skogkatt.
sköldpadd/blå är ingen färg blåsköldpadd skall det vara
samma sak med sköldpadd/svart det heter svartsköldpadda. Den blåa färgen är dilution på svart.
Din hane är brunmönstrad, spotted eller tigre, mer ser jag inte på dina bilder.
Kan du inte grunderna för kattfärger och raser undrar jag vad du vet om katter. Har du testat föräldra djuren för HCM? Och om det är perser bakom PKD?
Detta är två grund tester som alla uppfödare gör lite olika beroende på vilken ras de föder upp.
Om du så gärna vill föda upp, varför pluggar du inte lite katt o sedan kanske börjar seriöst och med raskatt????
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag saknar info om vad som görs med kattungarna innan flytt vaccinering osv.
Samt vilka tester som är gjorda på föräldrarna.
Att ha en hemsida och ge sken av att det är ett registerat katteri ser jag inte alls som något positivt.
Stolt ägare till tre La permer
#3 Colorpoint (colorpoint short hair) är ju visst en ras? kanske heter nått annat på svenska?
http://animal.discovery.com/videos/cats-101-colorpoint-shorthair.html
#4 Grundvaccade, chippade, avmaskade, besiktigade står det!
#5 Det där är en siames
#4 igen. Håller med om att det ser ut som registrerat katteri!

Det är en kusin till Siamesen, men det är inte en godkänd ras inom FIFe iaf.
Ska inte denna tråd låsas eftersom det finns en tråd specifikt för katter till salu?

#10 Klicka på "Kattungar"
Kattungarna flyttar tidigast när de är 12 veckor . Vecka 46
De kommer då att vara vet.besiktigade, grundvaccinerade, ID märkta(chippade) Avmaskade

Hittade :P

Har svårt att tro att det skulle vara en sådan som hade v arit framme och lämnat bebbar då det inte finns några i landet. Är säkert en coulorpoint perser som menas.
Ja det låster absolut som ett reggat katteri och jag tror dessutom att det namnet ägs av nån annan.
S*Luddhuvet´z

Infon om att kattungarna är vaccinerade tillkomm senare det fanns inte med från början.
Stolt ägare till tre La permer

Dessutom är den ljusa kattungen antagligen blåsköldpadds smoke eller ev silver om hon är mönstrad med vitt. Fattar att du läser i tråden så ta till dig det vi säger. Plugga lite katt!
S*Luddhuvet´z
#13 Jo det finns ett som är registrerat i FIFe. Kunde ju inte låta bli å kolla upp det
.
Så detta trådskaparen eg har gjort är en brottslig handling då man ej får andänva en annans namn hur som helst.. rätta mig om jag har fel 

Precis vad jag tänkte, har dem på min facebook tror jag nämnligen.
S*Luddhuvet´z

#16 Jag hittar inte det :S Vart söker man?

På fifes hemsida så kan man kolla upp det =)
S*Luddhuvet´z
Låser med hänvisning till katter till salu-tråden.

#5 Samma program sa att man lätt kunde se att katten var Maine Coon pga M:et i pannan… eee…. min NFO katt är alltså en förklädd MCO…
#22 jag hänvisa mer till att det finns en ras som kallas så, inte att allt i programet är rätt :)