Gomorron 15 Mars
Gomorrn på Er…
Idag ska jag till arbetsförmedlingen på anställningsintervju! Det gäller ett två veckor långt jobb som orderplockare. Inte mycket, men allt är bättre än inget. Har varit helt eller delvis arbetslös sedan jag slutade gymnasiet för 10 år sedan… (Jobbade halvtid på Rusta under 5 av dem.) Det skulle vara sååå skönt att ha ett jobb som jag kan "leva på", slippa alla hemska bidrag och att känna sig som en igel på samhället… Hoppas, hoppas, hoppas… Det kan leda till fast anställning för "rätt person"…
Ha en bra dag! /Maria
Vi får hålla tummarna att det går bra. Lycka till.
//Pia
Godmorgon!
#0 Jag ska hålla tummarna för dig.
Jag ska till arbetsförmedlingen om drygt två veckor. Fy tusan. Vill inte!
Jag kommer att få minst en fråga: "Tror du inte att du kan få jobbet på heltid!" (Standard fråga)
Och jag har förklarat och förklarat att det går inte. Nä, min handledare vill att jag ska jobba heltid och helst i stan förstås. Resväg 1½h ena vägen och 6-8 timmars arbetsdag. Nej, det om något kommer att ta knäcken på mig. 
Jag har suttit här och räknat ihop att jag just nu har jag 19,5 timmars arbetsvecka, 6 dagars (är ledig på lördagen och jämna veckor). Jag får inte ihop till heltid hur jag än bär mig åt. I sommar kan jag få ihop till 31,5 timme i veckan, 7 dagars arbetsvecka. Men endel dagar måste man ut 2 gånger och man får vara hemma 4h emellan arbetspassen. Dessutom kan den där färjan vara försenad ibland. Det mesta jag har varit med om har varit 1,5h försening. Den gången fick vi jättebråttom i hamnen. Dom hann ju bara lossa och lassa, sen var det fullt ös på turbinerna igen - fortsättningsvis försenade.
Vad har jag gjort annars idag då?
Varit och jobbat 1½h arbetspass, känner mig fortfarande genomtrött. Ute skiner solen och är ett jättefint väder. Våren är nog på väg nu. Småningom ska jag leta fram cykeln och börja cykla på jobb, ca 2½-3km ena vägen.
När jag kom hem så satte jag direkt "sprätt" på 2/3 delar av lönen.
Dom där räkningarna har en förmåga att samlas på hög. Men nu är både trafikförsäkring och internetabbonemang betalt, och lite annat med. Nu väntar jag på lönespecifikationen, så att jag kan redovisa till arbetsförmedlingen så att jag får understödet.
Vimsan har mest varit ute. Det är ju så fint väder så hon kan rusa av sig i buskarna.
Hon blev ute i natt. Ingen som kom ihåg att titta efter om hon var inne. Hon brukar ligga i Lillhusses säng den där tiden på kvällarna. Så hon fick sova i något av sina "krypin". Det är bara hon som kommer in där. Gluggen är så liten så Mickel Räv får vara utanför. Hi hi. Föresten så har jag inte sett honom nu på ett par månader, så jag är inte orolig längre att ha henne ute.
Ska småningom fara till mina föräldrar och ta vara på min tvätt. Ska dessutom fara och hämta X antal kg kött, både köttfärs och soppbitar, och frysa.
Ha en bra dag.

Hejhej. Många konstiga och roliga drömmar har jag haft inatt så när klockan ringde struntade jag i den, ville fortsätta drömma lite till istället :)
Det enda som absolut MÅSTE göras idag är att handla Kattsand, annars har jag inga planer. Lite dammsugning skulle ju inte sitta helt fel förstås så det får väl bli så…
Skickar med en bild på 3 kattungar jag hälsade på i förrgår, då ett dygn gamla :)

Det blev inget jobb
Det var ett 2-veckors jobb på Manpower det gällde. Det var H&M´s lager här i Eskilstuna som behövde folk omgående. Skulle hemskt gärna jobba där, men har fått avslag på mina ansökningar flera gånger redan, så jag orkar inte söka igen.
Intervjuen idag var nog bra konstig. Personen ifråga gjorde snabbt klart för mig att jag var ointressant och när jag lämnade intervjulokalen hade jag inte ens fått presentera mig. De vet alltså inte ens VEM jag är, inte ens vad jag HETER!!??
Äsch, det är väl inget att gräva ner sig i. Nu ska jag börja skissa på den där ritningen av min balkong som jag lovade fixa igår kväll! Vad har jag gett mig in på
Den borde dyka upp på "balkongfix-tråden" om några dagar…
#4 Vilken dålig stil!
Verkar precis som om jobbet redan var tillsatt. Då brukar dom vara väldigt ointresserade.
Jag har slutat ansöka om jobb. Är inte alls roligt när man får pappren tillbaka med ett: "Tack för visat intresse, men tjänsten är redan tillsatt". Man blir ju så… 

#5 Jag håller med dig. Men till saken hör att jag var den allra första de intervjuade….

Jag menar förståss att ritningen kommer upp i tråden "kattbalkong" inget annat :-)
#6 Konstigt verkar det vara. Mystiskt.
Har för övrigt varit med och ta vara på kött. Både köttfärs och soppbitar. Och nu blev det ännu mera trångt i min frys. 10kg kött i ett frysskåp - det syns det.

MiroSputnik - Du kan inte tänka dig att jobba för Svea Support, Adecco eller något annat uthyrningsföretag? De söker ju nya Medarbetare hela tiden. Tänkte på det att du hade velat ha jobbet som orderplockare. Uthyrningsföretag letar alltid efter folk som kan jobba på lager. Lagren tjänar på att ta in inhyrt folk nämligen (på mitt jobb finns massor av uthyrnings-anställda). Om du är villig att ta truckkort också så är du väldigt attraktiv också. Bara en tanke sådär =)
Själv har jag bara jobbat idag. Eller jobbat o jobbat. Det har varit en massa strul med pallar som försvunnit spårlöst o liknande. Så jag tog mig en fikapaus på eget bevåg o somnade nästan i solen. Det va sååå skönt! Åkte sen hem till mina föräldrar för att rasta deras vovve. Hon ville inte gå med mig inte.. nej nej, det va gos på schemat! Hon o jag somnade i soffan =)
OH! Jag har städat min bil också! Ska tvätta en imorrn tänkte jag. Hoppas nu vädret håller sig fint så att det inte blir så smutsigt på vägarna igen.
Goderafton får jag säga och snart kan jag säga God natt. Klockan är mycket och jag skall på jobb i morgon.
Har varit så idag också, ganska lugnt på jobbet den här veckan och ännu lugnare nästa vecka då vi är utan läkare på Öronpolikliniken där jag jobbar. Men i morgon slutar jag tidigt (13:45), sedan skall jag åka till frissan, åka till apoteket för att hämta ut allergimedicin. Sedan skall jag och köpa refillflaskor med photopearls, jag håller på bygger en bild av Joppe med fotopärlor. Exakt 8100 pärlor skall sammanfogas till en bild.
I morgon kväll skall jag på audition till Stadshuset i Mariehamn. Jag har anmält mig till ett sångteater som har premiär i oktober. Det skall bli intressant. "Stormskärs Maja" heter teatret. Det kanske några av er hört talas om för den har gått i tv men det är länge sedan.
Nu skall jag gå å knyta mig. Natti Natti

#9: Tro inte att jag har försökt. Tyvärr lider jag av en del problem som gör att jag inte är så attraktiv för deras sätt att jobba… Diabetes, migrän, problem med lederna (ska läkarkollas om det på tisdag, hoppas det går att fixa med medicin) och problem med rygg och axlar. Det första de frågar är oftast: lider du av någon (kronisk) sjukdom? Har haft lust att ljuga många gånger, men det kommer ju ändå fram någon gång…
Jag önskar jag vore katt och kunde ligga i solen och lata mig hela dagen.
Mir ligger där nu och det ser underbart skönt ut…