Tror ni det blir svårt?
Jag funderar på att i framtiden backpack:a genom Asien, Australien och Nya Zeeland under något år eller så.
Jag vet inte om någon jag känner vill vara kattvakt. Det går säkert att ordna. Men om det INTE skulle gå att hitta en vän som kattvakt:
Hur hittar jag en seriös person som kan vakta mina sötnosar?
Kan man upprätta något slags kontrakt om vad de får och inte får göra med katterna?
Jag vill tex. att de inte ska byta mat, att katterna ska vaccineras, att de ska få leka varje dag och inte lämnas ensamma.
Måste såklart även hitta en kattvakt åt kattvakten ifall att de måste åka bort över en helg eller liknande.
Vart ska jag annonsera? Blocket känns så oseriöst. (tänkte även hyra ut min lägenhet samtidigt)
OBS! Det handlar alltså inte om att jag ska åka idag utan om några år framåt.

Tja kanske hyresgästen oxå kan ta hand om dina små. Att det ingår i uthyrningen kanske. Svårt detta för dig, det kan jag förstå. Jag hade frågat vänner o släkt först ialf.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
min syster hyr en lägenhet i soho NY av en kvinna med två kattern. Hon får även passa hennes katter under tiden hon hyr.
Hittar man rätt person så kan det ju vara ett alternativ
Bäst är ju om du har någon bekant men antar att du redan uttrett den saken lite smått.
Vad har du för budget för kattvakten det året du är borta? Eller funderat på att det får kosta. För Det kommer kosta mer om det är en okänd/obekant som tar hand om katterna än om du betalar en bekant.
Hur många katter gäller det o vad är deras ålder? Kommer du skicka med stora klätterställningar? (om det behövs o går)
/Fridaybrew

Min son är just nu kattvakt åt en kastrerad cornishgrabb vars matte och husse är ute på långresa.De reste för någon månad sen och kommer hem i slutet på februari så visst går det att hitta någon som kan tänkas ta hand om dina ketter.Annosera i god tid,Kolla med din katts uppfödare.
Stolt ägare till tre La permer