Kattungar!!
Vi har väntat i flera dar på det här ögonblicket och nu är det på gång, våran älskade katt krystar för fullt just nu. Slemproppen gick för ett tag sen och hon gick till sin korg och la sig och spann. Vi har inte märkt några tecken alls på att hon ska föda mer än att juvren har fyllts. Jag är då överlycklig och väntar tills de små tittar ut, är det nån som vet ungefär hur länge det kan ta?
Kände mig bara tvungen att skriva ut glädjen här och ja om nåt helt oväntat händer är det ju alltid bra att ha mer erfarna bakom sig 
Ibland kan man behöva hjälpa till, ffa med den första ungen. Sitt hos henne hela tiden, hon får inte krysta för länge då kan det vara problem
Jag sitter vid henne hela tiden, hon blir orolig när jag går härifrån så det känns bäst att vara här :)
Dom flesta katterna vill att ägaren sitter kvar, så fortsätt med det och se om du behöver hjälpa till med att få ut den första.
när ska man bli orolig för att ingen unge kommit?
Jag personligen skulle inte våga vänta mer än max en timme, då skulle jag snabbt åka in med min katt.

Krystar honan eller ligger hon bara och förbereder sig?
nu ser man första ungen, bakbena först, det verkar vara riktigt svårt att få ut den, är det vanligt? när ska jag börja hjälpa till?
det är relativt vanligt att dom kommer med rumpan först, hjälp henne. Dra mycket försiktigt, inte i svansen
#6 hon krystar ;)
#8 Hon klarade det själv, jag blev nog lite för orolig lite för snabbt, ska lita på henne.
så nu har en liten kisse kommit, vet tyvär inte hur den ser ut eftersom mamma katt äter upp moderkakan och täcker allt, hon är så duktig :D
Vad kul. Det brukar gå lättare med resterande bebbar.
okej, det känns ju bra i alla fall, fast nu verkar hon het upptagen med att ta hand om den lille. Får se när nästa kommer
Vad skönt att hon tar hand om den lille. Finns inget vackrare än att se en katthona ta hand om sina små.
Om bakbenen är ute ska man väl inte hjälpa till med att dra ut ungen.
Det finns inga tecken som jag ser det att mamma katt har behövt hjälp med att få ut kattungen. Så dra inte i nästa unge.
En hona kan ligga och krysta i 2 timmar innan man behöver ta till veterinärhjälp, sen får man givetvis kolla honkattens allmänna tillstånd under den tiden, sämst är om hon blir värksvag och värkarbetet klingar av.
jag drog inte i ungen hon klarade det helt själv aså nu litar jagh på henne till 100%, hon är verkligen jätte duktig
Kattungen blev svart med vita tassar, mage, haka och en liten vit fläck på svansen med.
Jag är överlycklig!!
Grattis
Skönt med en duktig mamma katt, har hon många ungar i magen tömmer hon ett horn, sen kan hon göra ett uppehåll (vila) innan resten kommer. När du tror att allt är överstökat så uppskattas en uppvispas äggula men ev grädde i. serverad i bolådan åt henne.
Tack :D nu har det inte hänt något på ett tag, men man känner att det är fler där inne.
Hur går det? :D Grattis! :D
Det har inte hänt någonting sen den första ungen. Borde man bli orolig? man känner att det är en unge till där inne men ingenting händer!

Det kan ta lite tid mellan kattungarna.
I emmie´s kull tog det nästan 2 timmarn mellan 1:an och 2:an, de andra 3 kom med en timmes mellanrum.
Så ta det lugnt, så länge mamma och missebarn mår bra.'
Lycka till. Hoppas på lite blider när allt är klart! :-)
Är dom få ungar i magen så tycks det dra ut på tiden lite mera, det är ingen som knuffar på
Man kan massera magen lite lätt,även runt över tuttarna, det påskyndar.
Har den nyfödde hittat spenen så gör även det att det kan påskynda förlossningen
Nu har det gåt 2 timmar sen den första ungen kom och fortfarande har den inte fått något syskon för den lille som suger på tuttarna förfullt, vi ska försöka massera magen lite och se om de hjälper.
#19 självklart ska vi försöka få fram några bilder när det hela är avklarat ;)

Mellan trean och fyran i men senatse kull var det 25 timmar.
Stolt ägare till tre La permer
okej så det kan ta tid, då behöver jag inte oroa mig då!
Ta det lugnt så länge mamman verkar lugn och må bra. Se om du kan bjuda henne på något gott vid bolådan så hon slipper gå upp och äta. De kan behöva lite extra energi vid förlossningar.
Som sagt, ge henne en äggula det älskar dom
Jag har gett lite av hennes vanliga mad sen lite gott som hon brukar gilla, har även bjudit på vatten men hon verkar inte vilja ha det. Hon är lugn och verkar verkligen må bra, rengör sig och ungen hela tiden så smutsig eller kladdig är hon verkligen inte
Ja en äggula ska hon få :) tack för tipset
Tvättar sig gör ju även katter för att det är rofyllt
Gå ut och köp ägg, det är jättenyttigt för mammakatter. Speciellt som hon inte vill dricka.
hon har fått ett ägg nu, och hon har börjat krysta med jämna mellanrum igen så nr 2 är påväg
#29 Hur har det gått? Blev det "bara" 2 eller?
Hoho…
Hur har det gått? :) (A)

Jag är också nyfiken på hur det har gått och hur många det blev =)