Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1924 ggr
Imitra
0

Löper hon?

Min katt-tjej har blivit vääldigt kärleksfull på senaste tiden, gnider sig mot oss och låter speciellt mig, aldrig vara ifred!

Kan det vara så att hon löper?

Hon är väl runt fem månader nu, och jag har en liten kille på ca 13 veckor.

Han kan väl omöjligen göra henne "på smällen"?

Eftersom man inte får kastrera katterna förräns de är ett halvår sitter jag ju lite i klistret i så fall om man säger så !!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
0

Lillpojken kan absolut inte para sig med henne. Hon går väl inte ut? Du kan kastrera henne redan nu om hon är fem månader.

Imitra
0

Nej hon är innekatt. Nej här får man inte det, sex månader är minimum på djurkliniken :/

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
0

Det finns många veterinärer som gör det tidigare. Men eftersom hon är innekatt så är det ju ingen brådska för som sagt, lillpojken kan inte bli pappa ännu Skrattande

tuska
0

Kastrera pojken då, det är ett lättare ingrepp. veterinären brukar vilja att de väger 2 kg. och att testicklarna är på plats.  

Det kan vara lite skildnad om man frågar om dom kastrerar honan tidigare än 6 månader, jag tror att det endast beror på kunskapen hos veterinären.

Imitra
0

#4. Jag har ju nyss skrivit att på kliniken här får man inte kastrera förran sex månader, hur ska jag då kunna kastrera pojken som är 13 veckor?

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
0

# 4 En tretton veckors pojke finns det ingen som helst anledning att kastrera så jag förstår inte varför du skriver så. Och som du skriver Tuska så ska katten väga 2 kilo. Finns ingen 13 veckors som väger 2 kilo.

tuska
0

#4  Den vikten kommer de upp i jädrans fort, tom. mina smärta "balerinor"  

jag tänkte att det går att rätta sej lite efter vågen och 2 kg kommer en hankatt upp i före 6 månaders ålder. Det går väl och fråga den tilltänkta veterinären om vikten möjligtvis kan ha betydelse för kastreringen på den veterinärkliniken.

IceJossan
0

Är det såhär hon håller på? Trampar med baktassarna, upp med rumpan, svansen på sne när man klappar på rumpan, gapar och knorrar som bara den… (vissa löper tydligare, andra mindre tydligt)