Brittiska åttlingar

Cajun är min favorit, svag för tabbysar som jag är! Men dom var ju helt bedårande allihopa.
Är mamman en långhårig britt då förstås? Eller?
oooo finns det långhåriga britter med!?
hmm… det börjar luta mer & mer åt en liten britt när det om dett par år blir dax för raskatt..
Man blir så sugen på att ha en liten skit springandes när man ser såna här bilder. Förstår att du e stolt Pia
//Pia

åhh, vilka sötnosar!!
Men var inte nån av tjejerna tabby? *kommer inte ihåg*
Nä, mamman är en korthårig britt, och pappan likaså. Långhårsanlaget är recessivt och därmed dolt om man inte har det i dubbel uppsättning. Långhåriga britter är hyfsat vanligt, eftersom väldigt många britter bär långhår. Rasen är inte godkänd i Sverak, men däremot i IDP och Tica.

Ljuvliga kattungar och Chili fastnade jag för. Sååå snuttig och grym=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag frångår min vana för svartsilver, jag föll som en sten för lilla Cajun… något så himla gulligt!!

Anne, om tabby, möjligen lill-pysan, som förmodligen också är smoke. Du kommer nog få ett mail från Tine där hon behöver lite färghjälp…:) Tror inte någon av de andra paddorna var tabby…
Jodå, visst är man lite stolt "farmor":)
Jag har fått mail :) Både tabby och smoke är hon ju inte, så jag gissar på svartsköldpaddsilvertabby. Fast jag hade för mig att Cacao var tabby också. Bilderna på hemsidan ser hon sån ut :)

EddaM, skulle nog säga f ja. Hur är det med andra agoutitecken - ljus haka, tegelröd nos och trampdynor? (Där hon inte är röd förstås!)
så grymt söta!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Helt rätt Anne, jag kikade på bilderna sedan:)
Edda, jag säger nog f jag med.

Edda, det där var ännu svårare.. silver är hon ju helt klart, men ljusa öronkanter och ljusa öronhår = brukar tyda på agouti. Fler bilder! :)

Åh vilka sötnosar! Den första Cajun är bara så mumsig!! Alla andra är minst lika söta. 

Långhåriga Britter är bland det finaste som finns och även de korthåriga är ju superfina.