Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2601 ggr
VeronicaS
0

Kattlucka

Jag undrar om det är någon som har ett bra tips på hur man kan träna kattor att gå igenom en kattlucka?

Anna-Helga
0

Jag har bundit upp själva luckan första tiden så de går genom hålet och vet att det är öppet, efter någon vecka när jag stängt krafsar de på luckan och fattar att de kan komma igenom… Cool

[Anunnaki]
0

Jag har två kattluckor efter varandra för de sitter i en tjock vägg. När det var nytt med kattlucka satte jag upp den yttre och visade de flesta av mina katter att det gick att gå ut där när jag puttade dem genom luckan/gångenoch sedan hade de lärt sig. Stina som inte tillåter mig att ta i henne har lärt sig själv medan Lovisa måste ha någon hemsk upplevelse från tiden innan hon kom till mig så hon har avstått från att använda kattluckan i snart två år.

VeronicaS
0

Tackar, jag ska prova det där med att ha luckan öppen den första tiden!

Skulle inte gå att försöka fösa de igenom! 

Mina kattor har inte varit med om något hemskt men det räckte för kattfröken att det var något nytt som satt i dörren så kastade hon sig ur famnen…. Jag förstod redan innan att det skulle bli svårt att lära henne. Min andra kisse har förstått att man kan gå ut och in genom luckan däremot har han inte förstått att han kan stanna inne resp. ute om han går igenom, han ser det bara som en passage att gå fram och tillbaka genom.. Urgh… 

Ska binda upp luckan direkt när jag kommer hem, så får vi se…Kanske lite kattmynta oxå.. Hmm..

VeronicaS
0

Så har de upptäckt luckan och njuter av att kunna gå ut och in som de vill. Fröken är dessutom ute mer nu!  Dock endast när jag tejpat upp luckan.Har försökt massor med att släppa ner luckan ,har visat att man kan öppna den, de vägrar! Har sett att fröken tar ett skutt genom hålet. Så hur gör man nu, det börjar bli kallt..