Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1632 ggr
grejs
0

besöka utsällning?

Hej!

Jag är intresserad av att åka på en kattutställning och kolla på lite olika raser, men alltså inte ställa ut. Jag har sett att det snart kommer vara två utställningar i göteborg, men jag hittar bara information till de som vill ställa ut sin katt.

Eh, detta kanske låter lite korkat, men hur gör man när man bara vill åka på en utsällning och kika lite? Kostar det nåt? Åker man bara dit, betalar och går in eller köper man nån biljett eller så?

Sen är jag väldigt intresserad av devon rex, men jag antar att man inte kan veta innan vilka raser som kommer ställas ut?

Imasy
0

Du kan ju fråga arrangerande klubb vilken tid insläppet börjar samt om plats.

Är det kategoriutställning så är raserna uppdelade på två dagar, så då måste du även kolla upp vilken dag devon ställs ut.

Betalar gör man vid entren, och jag tror att det kan kosta runt 50-lappen/person.

Yoda
0

Hej!

Här kan du hitta planerade utställningar i Sverige 2010:

http://kattutstallningar.just.nu/

På klubbens hemsida brukar det innan utställningen stå vilka tider som gäller för besökare. Som sagt kostar det en liten slant att gå in.

Devon Rex är en så pass vanlig ras att det finns oftast alltid några på varje utställning. Det är lite olika hur det ser ut inne i lokalen, men lättast när nästan att gå runt bland burarna och botanisera. Prata med uppfödare och ägare, så lär man sig rasen bäst! Titta på bedömningar på de raser som intresserar dig, det lär man sig också mycket av!

Det är svårt att veta när just en viss ras bedöms, om du är osäker, fråga någon!

Lycka till!

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

noir
0

Ett till tips är att besöka devon i fokus, titta med dom där vart dom ska ställa ut sina kissar :D

line84
0

Du har rätt. Det är två utställningar i Göteborg. Den första är 6-7/11 (Västra Frölunda) och den andra är 4-5/12 (Åkered). Som någon annan skrivit brukar det kosta mellan 20-50 kronor att gå in och du betalar på plats (inga biljetter behövs).

grejs
0

Okej, tack allihop! :)