ang sår på magen och RUMSREN!
Hejsan jag är nybliven ägare till en jättesöt och snäll kattunge. Problemet är bara att hon vägrar gå på toa i sin kattlåda. Har ni några tips på hur man kan få henne rumsren? Jag skulle bli jätte tacksam!
En sak till, innan när hon bodde med sin bror bråkade dem rätt ofta, och hon har ett sår under magen. Inte så stort med borde jag ora mig? Hon slickar på det ibland och det är bara lite hår runt det.
Tacksam för svar! :
/ Orolig kattägare.
Hur gammal är hon?
1: Hon är runt 3 månader :)
Prova att sätt henne på lådan ofta och framför allt när hon precis har sovit eller ätit.
okej, tack så mycket!
Ang. såret, ha bara koll på det så att det inte blir rött, svullet och/eller värmeökat. Tror inte det är någon fara.
Placera även ut fler kattlådor ifall hon inte riktig hinner. Hon borde ha varit rumsren för länge sen. Det brukar ungarna bli redan vid 4-5 veckors ålder 
Okej, för innan har hon varit en utekatt som bara varit inne korta stunder. Men nu bor hon mitt i stan.
tack för tipsen, hoppas det funkar!
Runt tre månader? hur många veckor?
Hur stor yta är katten på? Du kanske måste begränsa under ett tag så att hon har nära till toan.
Vad sa uppfödaren, har katten lärt sig att gå på toa?
Hon är 11 veckor.
Vi har tvåvångingshus och hon håller sig på nedervåningen altså köket, vardagsrummet och lite plana ytor och toan. Vi köpte inte via uppfödare vår gamla katt fick kattungar. Och innan var hon för det mesta utomhus.
Så mamman bor hos er?
För annars är katten för liten för att lämna mamman.
Det kan nog vara bra att begränsa ytan lite mer tills katten lärt sig det där med toan.
13 veckor menar jag, räkade fel.
OKej, tack så mycket !

Som #9 skrev: Begränsa ytan för henne, då är det lättare för henne att hinna till lådan och hon kan få bli trygg med att gå på låda i egen takt. Det blir lätt för stort om man låter missen vara ute i hela huset med en gång. Är hon dessutom inte van att gå på lådan så är det kanske inte helt lätt att veta vad som är rätt och fel att kissa på när man är så liten.