Hösttrött katt?
Jag har en 1 årig katt som dem senaste dagarna(lördag, söndag) har varit väldigt trött av sig. Hon sover nästan hela tiden, och vill inte gå upp utan lägger sig ner när man "tvingar" henne att stå. Och hon är absolut inte som vanligt! Så kommer jag inte ihåg att hon gjort förut…
Men hon är endå pigg, och glad emellanåt och äter, slickar sig, kliar sig, leker, och så. Men jag förstår inte varför hon hela tiden ligger ner!
Hon är både inne- och utekatt, men föredrar just nu att vara inne och sova, men ibland tvingar jag ut henne och där lägger hon sig på bästa ställe och SOVER! :S
Hon har en kattkompis som beter sig precis som vanligt!
Make pasta, not war.
Snälla, svara!!!!
Make pasta, not war.
Det låter som din katt är sjuk och jag tycker du ska ringa veterinären så dom får ta en titt på henne istället. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
Ok! :S Jag är så rädd!!
Make pasta, not war.
Du kan själv idag kolla om hon har feber,normal temp är 38.5 hon kan ha en infektion som kan göra henne trött och slö, då är det lätt att få hjälp av veterinären. Tvinga inte ut din katt hon kan föredra innomhus värmen nu, varför ska hon ut ? Ha en toa låda åt henne.
Ring i morgon och få en tid för en hälsokontroll

Veterinärkoll i morgon! Katten kan vara sjuk, om det inte är något så får man i alla fall det bekräftat och kan slappna av sedan.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Varför tvingar du ut henne när hon inte vill, hon kan ju vara sjuk.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Det är aldrig fel att kolla med veterinär om man är orolig.
Min ena katt däremot är likadan. Det är precis som om han går i ide på vintern. Äter och sover mest.
Kände en annan katt som var utekatt och smal som en pinne om somrarna. Vintertid så var han rund som en boll och tillbringade den mesta tiden sovandes framför vedspisen.
/Maria
Ja, tack för svaren! Nej, jag tvingar inte ut henne mera nu!
Make pasta, not war.

Mina pärons katter är sådär när det är "kattväder" ute, alltså regn och rusk. De vill INTE ut, utan vill bara sova. De kan sova nästan ett dygn, men är ändå keliga, småbusiga och äter med god aptit däremellan. Om de absolut måste ut (det är pinsamt att gå på kattlådan) så är det bara en snabbis, så vill de in igen. Ibland är de ute länge även regniga dagar, men letar man rätt på dem så hittar man dem 95% av gångerna på innertaket på pannrummet där det är så varmt och gott… Då ligger de alltså där och sover istället!
Så visst kan det vara så att din katt är vädertrött! Det är inte för intet som man brukar säga "idag är det riktigt kattväder" när det är regn och rusk.
Men som föregående talare skrivt så kan det absolut vara på sin plats att kontakta veterinären, eftersom det mycket väl kan vara så att hon är trött för att hon mår dåligt!
Hur gick det?
Hon mår bättre nu! Vetrenären trodde hon var förkyld! :)
Make pasta, not war.