Blåa katter!
Nu vill jag se era blåa missar!
Blå silver, blått med vitt, blått utan vitt..
Hiva hit alla bilder!

#1 Vilken söting 

#6 I LOVE blåmaskade siameser! 

#8 Blåpaddor är också välkomna!
Allt blått :D

Gandalf för några veckor sedan
Ett försök till
Ett försök till
#10 + #11 Vilka fina missar!!
Josefa - Din bild syns inte.
Nähä, det gick inte!!

Två av S*Cazmirau's skogisungar ur solkullen. Var där och hälsade på när vi letade tredje katt. Dem är väl ett år nu, så det här är ett tag sedan. Men söta och blå är dem ändå! ;D
S*Cazmirau's Vanilla Sunlight, blåtabby med vitt hane
och
S*Cazmirau's Sparkling Sunshine, blåtabby hona (tror det är hon som ligger där, kan vara brorsan Sunny Blue
)
#17 Åh vilken sötnos hanen var!! 

#18 Visst är han!
Jag var jättesugen på honom, men sambon sa nej, "för mycket vitt på det blåa" tyckte han, och så slutade det med att vi skaffade en hona med ännu mer vitt istället :P

#24 Men hjärtsnurp så söt!

#26 Åh så fina! Skulle gärna klappa en TUA live nån gång. Så fina dem är! :)
Här är min lilla Lia ute i det fina vädret som var för någon helg sedan. Om 5 dagar fyller raringen 1 år. :)
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
#31 Hihi, vad sött med vita svanstippen 

#27 Tack! Du får hälsa på oss eller någon annan TUA-uppfödare, eller besöka en utställning nån gång, så du får känna på deras päls. Den är helt underbar, silkig, ingen underull, otroligt mjuk med en plym till svans.
Här är ytterligare ett foto på en blå angora; kattungarnas mamma, S*Wi'nte Sams Frederike, kallas för Spiggen, blåsilverspotted.

#33 Jag har varit på ett gäng utställningar (ställer själv ut mina två NFO) men det har aldrig varit någon TUA där… :/ Eller så har jag bara lyckats totalmissat dem varje gång. :P
Vacker donna! 

#34 Tack igen! Tyvärr så är angoran inte så vanlig i Sverige och på många utställningar finns det inte en enda representant för rasen. Ofta finns det bara en eller två och då är det lätt att missa dem. Synd, för det är en väldigt rolig och charmig ras som vanligtvis visar sig fint på utställningar. Hoppas du träffa dem någon gång!

#35 Tack, jo jag hoppas det med! :) Såg på Vangorans (hette den va?) hemsida att det skulle finnas angora eller van att se på Järva i juli.. Så himla typiskt, min hemmaklubb och det är typ enda helgen på hela sommaren som jag är bortrest! :P

#7 Mm, blå (och lila) maskade siameser tillhör mina favoriter också.
Så Yuki är en liten dröm som blivit uppfylld för mig.
Och så vackra blå katter alla har. 
Jag kallar min Razzel (S*Lohöjdens DiRazz) för vit med blått men enligt stamtavlan är hon blå van… (Gammal bild där hon väntade sina bebbar)
För några veckor sen när hon gosade med vovven:
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Åh så många vackra blå katter ni har
Önskar att jag hade haft digitalkamera på den tiden jag hade min underbara bluecreme hona, men det är många år sedan nu som hon gick vidare till katthimmeln o hon blev ändå 19 år, så hon fick ett långt gott kattliv.

#46 Lite suddig bild men GUD så söt! 
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
#47 Ja, det är en över 20 år gammal bild 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Här kommer Hdda, blå brittisk korthår.

*putt
Måns, blå/vit tigré.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Elektra, blåsköldpaddadmitted.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

# 42. Många fina katter. Men din var helt klart den gulligaste av dem… Är det kortet taget i sommar? Har du något nyligt taget?

. Tycker att katten i kommentar