Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 5881 ggr
Maxima06
0

Borste till möbler/kläder för att få bort katthår

Vet någon var det finns borstar att köpa till möbler och kläder för att få bort katthår? Vet att jag sett någonstans men hittar inte nu när jag behöver en.

Mvh Emma

Imasy
0

Denna har jag och jag tycker den fungerar bra på möbler. Kläder tycker jag dock den inte funker lika bra på.

Jourhemmet
0

Den där är superbra. Även på gardinerna Glad

Imasy
0

ja jag tycker den funkar bra på div inredning, klösträd, överkast, tv-rutan ja you name it, i princip allt i hemmet. Synd bara att den inte biter lika bra på kläder.

Dyr är den inte heller, omkring 90 kr tror jag att jag betalade för den.

Sagolika
0

Fuktiga diskhandskar och klädroller samt en grej med rött tyg som man köper t.ex. på kattutställningar för ca 20-30 kr.

noir
0

#1 hur länge räcker en sån?

annars finns det klädrullar på de flesta klädaffärer och på ikea :)

Jourhemmet
0

Jag har haft min i tre år. Man tvättar den i vatten emellanåt bara.

Maxima06
0

Klädrullar har jag flera men det hjälper måttligt, har en dam som fäller sin babypäls nu Tungan ute Ska kolla i djuraffären imorrn om de har "mirakel-svampen" och borste.

Lena
0

Jag använder en ganska stor gummiborste. Den fungerar bra både på kläder och möbler. Köpte den i Holland, har tyvärr inte sett den här i Sverige. Men det borde finnas tycker jag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gunlog
0

Det bästa man kan få bort katthår med är diskhandskar/gummihandskar.

Du kan också ta en disksvamp, en sådan med grön sida på. Den ska var blöt.

Klädborstar och annat, visst det fungerar det också, men man får hålla på mycket längre då. Tar du gummihandskar så får du bort håren direkt. Tar du en disksvamp så blöt ner den i vatten med lite sköljmedel i, så får du en behaglig doft också i soffan eller på mattan.

Lycka till!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.