Vid köp av kattunge
Hur går ni till väga när ni köper en kattunge? Vad tänker ni på när ni väljer?
Om ni funnit den "perfekta" kattungen, skulle ni då hellre se att det var en hona eller en hane (den är kastrerad så sådant spelar ingen roll) och varför?
Kollar efter en som verkar pigg, nyfiken och social. Man märker ofta vilken som är "den".
sen om det är en liten tjej är det bara ett plus. har nån förkärlek till hon-djur
för mig är det viktigt hur seriös uppfödaren är. Tyvärr är det inte alltid lätt att upptäcka allt. Men för mig är det viktigt att katten är vaccinerad, idmärkt, avmaskad vid behov och besiktad.
Men sen efter det ska man ju också falla för katten. Och hitta "rätt" katt. Sen om det är en hona eller en hane spelar ingen större roll.
Skulle jag köpa huskatt skulle jag antagligen gå till ett katthem och adoptera en katt därifrån, då det i princip aldrig finns någon som gör ett seriöst arbete med huskatter.
jo självklart går man till ett seriöst ställe o.s.v om man ska hitta sin kisse.
Jag tänkte mest på hur man väljer ut en katt ur en kull som ska bli "min"
Jag tänkte också på hur man väljer ut en katt ur en kull. #1 Hur kommer det sig att du hellre vill ha en hona?
Jag vet faktiskt inte… det är nått galet jag har… jag vill ha en flicka som första barn och har alltid velat ha flickor som djur också…
Kan inte riktigt förklara det, när jag var liten hade jag bara tjej kompisar för att pojkarna var läskiga hahaha!
när jag var ca 15-16 vörja jag umgås med pöjkar :p
Social, pigg o nyfiken .. hon katt ..
När jag valde min "Kiara" (nu 12 år) så kom hon till mig o ville upp i mitt knä, då fastnade jag direkt .. :)
#6 Är det någon anledning till stt du väljer honkatter framför hankatter?

Puma valde inte jag hon valde mig. hon var hemlös o jag hade inte hjärta att slänga ut henne igen.
när jag valde Zorro så föll jag för att han var så vacker i sin ljusgråa päls. där var andra i den kullen oxå som var ljusgråa men det var nåt jag föll för med honom kan inte sätta fingret på det.
Zigge satt jag o tittade på flera ggr på KKS sida.. jag föll för berättelsen om honom och jag ville ha en svart katt..
Jag vill helst ha hanar i mina djur. detta för att puma var så otroligt osocial de första åren mot mig och jag ville ha en knäkatt och jag upplever att hanar e mer keliga än honor..

Mina kissar ar valt mig. Därför har jag dem
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
På vilket sätt har de valt dig? :)

#9 de var framme mest hos mig och stannade kvar. somnade i famnen och det kändes som de ville vara hos mig.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
För mig så är det bara "klicket" som säger att den ska jag ha spelar ingen roll då om det är uppfödare eller om det är en blocket annons där det råkat bli en tjuvparning. Mig spelar det ingen roll om dom är id märkta,vaccinerade och det utan det gör jag själv ifall dom inte är det.
Det viktiga är att djuret ser friskt ut och att jag känner för det.