Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2225 ggr
sussie
0

Kycklingvingar

Hur stor del av den råa kycklingvingen kan man ge, jag ger bara den yttersta delen. Fick rådet att ge råa kycklingvingar eftersom Freja har Gingivit förutom råa kycklingvingar lite då och då så borstas tänderna dagligen.

Dorkiis
0

Jag är lite trög såhär på förmiddagen men jag förstår inte riktigt vad du menar med den yttersta delen? Benet vill man ju gärna att de ska tugga på så att tänderna får motion

Jag ger hela vingen till mina katter =)

sussie
0

Förlåt att jag är så sen att svara men i fokus låg nere igår när jag satt vid datorn.

Jag menar att vingen har två leder alltså är tredelad. Kan jag ge hela den "tredelade" biten?

noir
0

vet inte om jag hänger med heller *trög*
haha minns knappt hur vingen ser ut… haha kanske bli till att googla fram en kycklingvinge

[Anunnaki]
0

Läs vad jag skrivit i tråden Barf om kycklingvingar.

sussie
0

#4 Om du klipper sönder vingen blir det då tandträning? Men usch att det ska vara så svårt för mig att förklara vad jag menar med tre delar. Om jag säger så här då den mittersta delen består av två pararella ben den yttersta av bråsk ochden innersta av ett lite tjockare ben. Jag trodde det var bråstket som var bra, men det är alltså ok med ben också?

Dorkiis
0

Benet är jättebra om de tuggar på, det är väl den bästa tandträningen

Jag ger hela vingen som sagt och så står båda mina katter och tuggar på den. det brukar knappt bli en smula kvar =)

AgnetaB
0

Man ska alltså ge råa kycklingvingar med ben ?

Jag brukar köpa grillad o ge de finaste bitarna till katten:)

Kanske korkat då han äter råttor ute.

Jag ger även rå köttfärs vad tycker ni om det?

Har hört att det kan vara trikiner i om det ej tillagas  till oss iaf.

Mvh

Agneta

Jourhemmet
0

Jag brukar frysa ned köttfärsen först innan jag ger det, ska tydligen ta död på bacilusker

Jourhemmet
0

Jag är orolig över att mina katter ska sätta benen i halsen, är det ingen fara med det?

Tasspuls
0

#7 Ja, råa ska de vara. På tillagade kycklingar kan de vara farliga då de kan splittras och fastna i halsen på katten. De är också hårda och spröda, vilket inte ger katten "tuggmotion", det blir nästan som att äta torrfoder för den.

#9 Är de råa ska det inte vara någon fara.

oh-la
0

#9, med tanke på vad katten sätter i sig ute med ben och allt så är det ingen fara med ben så länge som det inte är tillagat :)

Linnea
0

#8 För att trikiner och andra parasiter ska dö så måste köttet vara fryst i tre månader.

Skynda långsamt så går det fortare.