Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2982 ggr
Mezzzanina
0

Strömming

Halloj!

OJag har en vän som erbjuder att ge mig strömming som hon vart och fiskat själv till mina katter.

Jag har aldrig gett mina katter strömming.Kan jag ge den rå eller skall den frysas eller tillagas först?

Vore tacksam för svar!

Cazzos
0

Min mamma brukar ge katten 1 strömming ibland (väldigt sällan), det är okej att ge dem det men inget man borde ge under flera dagar.

Se till att rensa fisken ordentligt.

Hawknestgrove
0

efter vad jag har hört, så kan du ge med ben om du klipper i fina bitar.men det är klart, du kan ju rensa den från inälvor. Och havsfisk behöver du inte frysa för att ge. lycko dig som får strömming1 Önskar att jag hade nån som jag kunde köpa av… sill blir det då för jag bor ju på västkusten….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mezzzanina
0

Tack snälla för råden!Det är strömming fiskad utanför Gotland, så det blir nog bra.Spännande att se vad katterna som aldrig ätit ströming tycker!

Hawknestgrove
0

ja ta du bara ur inälvorna och klipp av fenorna och klipp firren i små fina bitar. du kan givetvis frysa den också. rensad bäst då. Håller enligt min mening 3 månader i frys. det är ju en fet fisk, så den kan härskna efter det.

Mezzzanina
0

Rensad ströming blir det!Fryser några också.Har inte fått strömmingen ännnu men den kommer för min väninna fiskar mycket och ofta.

noir
0

Vissa katter kan vara allergiska mot fisk, Sen så tar fisk bort ett ämnne katten behöver så ge inte för mycket fisk bara :)

Mezzzanina
0

Neej da!Skall inte ge för mycket.Tack för rådet där noir!Glad

Hawknestgrove
0

ja kör det som gottegodis!

Kania
0

Min kisse äter strömingen ofilead men lämnar alltid huvudet..