Gissa var - igen

Usch jag är helt oinsatt i sthlm verkar det som. Ser att det är en lejonfontän iallafall… Drar till med Hagaparken :)

Nope.
inte vet jag…*tänk, tänk*

Naturhistoriska?

Nope, internationellt erkänd plats I DET FRIA…;)
Humlegården?

Skogskyrkogården?

Absolut, där satt den:) Grattis, Scilla!
Kan säga som så att jag fick inte de bilder jag riktigt ville ha där, atmosfären på vissa ställen var så obehaglig - eller så är det min fantasi som är för stor…
Men annars är Skogskyrkogården oerhört vacker, sevärd och väldigt, väldigt speciell. Om man har chansen så tycker jag absolut man skall gå en guidad tur där.
Läs mer om de svenska världsarven på UNESCOs lista här
Haha, nu har jag satt två av dina "gissa var"… 

Jag får helt enkelt se till att bli knepigare…:)

Uj… jag har inte kunnat en enda ännu, jag som faktiskt bott här i snart 18 år får se till att ge mig ut på Stockholms gator tror jag :)

Ja jag ser faktiskt kattdjur vitt och brett nuförtiden…:)
Dock finns det en gissa-tråd utan svar eller godtagbara ledtrådar härinne… Skall se om jag hittar den.

Här är en tråd utan ett slutgiltigt svar. Bilden utan svar ligger en bit ner i tråden.
Ska jag vara jätteärlig så konfererade jag lite med mamma på telefonen, men det var jag som kom på det (tror jag)

Oj! Jag har en superbra, som jag ska sätta in sen!!! :) Om det är okej för dig Pia? :)))

Absolut du får, DevonRex!! Starta en egen tråd för den då, så den får den uppmärksamhet den förtjänar:)
Passa gärna på att gissa på den här katten också…