"Förtjocknad" i huden
Veto, 11 årig huskatt, har något av en förtjocknad i huden. Vet inte riktigt hur jag bäst beskriver den. Den är oval i formen, kanske dryga 1 cm lång, lite mindre bred och kanske 5 mm tjock eller nåt sånt. Ganska så mjuk, men fast liksom. Huden känns & vad jag kan se helt normalt ut på utsidan. Man känner den inte om man bara stryker över henne uta man måste liksom ta ett grepp om huden för att hitta den. Hon verkar inte ha ont när man klämmer på den eller så.
Något att söka för?
Hon har ju varit väldigt grinig på Virus (anda katten) denna sommaren (vilket vi ju trodde berodde på tänderna/smärta, men det uteslöts i somras), kan detta vara orsaken? Trots att hon inte bryr sig när man tar på den? Försökte känna igenom hela henne, men hittade inga fler (fast hon blev sur innan jag var klar och sa ifrån)
Vilken fin kisse!
Vart sitter denna "knöl"?
Kan det inte vara ett id-chipp du känner?

Nä ja tror inte att det är chippet. Chippet har jag förr hittat i nacken på henne då och då och det sitter ju under huden.
Denna knöl, som ändå inte är en knöl, sitter på fram på bogen och känns bara som en förtjocknad av huden.
Chippen kan vandra. Om du är orolig så tycker jag du ska ringa och rådfråga en veterinär. Det låter som en tidigare skada som länkt. Det kan vara ärrbildning du känner.

#3 fast om det var ett ärr skulle jag deffinitivt ha märkt av när hon hade såret! Dessutom är det mjukare än de ärr jag någonsin har känt. Att chippet kan vandra är jag väl medveten om, men det sker sällan om det suttit på sammaplats under många år. Dessutom sitter detta som sagt i huden medan chippet ju sitter under huden.
Jag kommer ringa veterinären på måndag och höra vad de tror.
Bästa är veterinären, här kan det alltid bli gissningar.