Men så gulligt! Ser ut som en väldigt hårig lite gumma:) Tycker hon om att åka spark eller var det bara för fotots skull?

#1 vet inte om hon gillar det men hon sitter även kvar på cykeln i en korg på pakethållaren också…barnvagn brukar hon åka i eller ligga och sova
hon har humör den här lilla damen och säger ifrån om hon inte vill men just detta går hon med på…. varje gång….

Klart hunden måste ha öronskydd, de är ju jättekänsliga om sina små öron:) I brist på cool mössa så hade jag halsduk på min hund när han åkte med i cab - det gick bra men det blev för varmt och jobbigt för honom med solen trots att det fläktade. Så det blev bara en engångsföreteelse:)

Guuuuuuuuuuuud va sött =0)
Väldigt vackeer vovve ! Är det en svart dvärg snauzer ? ( ursäkta stavnngen kanske)
Jag har funderat länge på att skaffa en sådan. Hur är dom i humöret osv ?

#5 det är en dvärgschnauzer och det är en stor hund i liten förpackning så att säga..orkar hur mycket som helst.. är busig och lekfull ute och oftast mycket lugn inomhus… pigg..alert..busig..smart,, lugn.. vaktar..
som alla småhundar så har dom ett annat temperament, säger ifrån och visar när dom inte gillar en viss sak.. har inte så stor erfarenhet av små hundar men Irma är bestämd i vissa lägen..men det är helt klart underbara hundar… + att jag gillar att kunna ha den i knäet…
sen dvärgschnauzern vaktar väldigt noga,,, dom släpper inte i från sej sitt revir..säger till direkt när det kommer någon.. väldigt lätt lärd är dom också…
Irma kan "give me five" och "high five" och det lärde hon sej på 20 min.
ska försöka ta en bild när hon gör det…
pälsen är strävhårig och den ska trimmas (ryckas eller klippas) och fördelen är att hon inte löser hår…skägget får man hålla efter och kamma lite nu och då….
Vi hade aldrig träffat en dvärtschnauzer när vi köpte Irma..så när vi kom till uppfödaren så möttes vi av 3 tikar..och jag blev hel förtjust i rasen direkt….vilket var tur för vi hade bestämt oss för Irma som var en återbuds valp… vi t o m åkte 54 mil ENKEL resa för att titta på henne vid 5 ½ veckors ålder.. och vi ångrar inte köpet…
/Anki

min moster har en dvärgschnauzer och måste säga att det är den härligaste hund jag mött, väldig stor personlighet. Som du säger, en stor hund i liten förpackning, Hon är ledare över deras rottweiler (eller rottweilern låter henne tro det i allafall).

Min kompis har en dvärgschnauzer, han är verkligen supermysig!! Kelig, lite filosofisk och egen. Han skäller dock ganska mycket om han hör konstiga ljud andra hundars skall - men han är så snäll, låter mer än har gör sas. Och låter egentligen inte så det stör:)

#7 Det är precis dvärgschnauzer det att bestämma över allt :-)
Vi hade 4 katter när vi köpte Irma,,, och en dvärgschnauzer valp på 8 veckor är super små..där kommer vi med Irma och katterna ser ut som jättar i jämförelse…men det är Irma som bestämmer här hemma… går en katt över golvet och irma ligger i soffan är hon tvungen att hoppa ner och kolla vad katten tänker göra… att dom inte har klöst ögonen ur henne är otroligt med tanke på vad hon har "spöat" upp dom… men våra katter är lite miljöstörda och dom har alltid accepterat alla sorters hundar.. så vi behövde inte vara oroliga över att dom skulle attackera valpen..men jag var alltid med på golvet i den första tiden uti fall att dom skulle få nått tok för sej..
Här kommer en bild på Irma när hon gör "Give me five" … inte så bra taget men detta var en snabbis :-)

Åh så söt, jag är fullständigt bedårad över det där lite kluriga, ulliga uttrycket schnauzers har runt mun och nos:))
Det var likadant här när Malte (Norfolkterrier) flyttade hem, en riktig minihund. Uppfödaren hans var lite orolig för honom eftersom han aldrig träffat katter förut. Och så skulle han flytta hem till mitt menageri… Men han studsade liksom bara ur sin transportbur och var alldeles uppspelt och glad över en massa nya kompisar:) Som inte alls tyckte han var ett kul inslag i hemmet… Några av de vuxna katterna tycker fortfarande han är rätt pestig, men de yngre har vant sig och kattungar som jag har emellanåt tycker han är en toppen lekfarbror!:) Hos mig bestämmer dock katterna egentligen, även om inte Malte förstått det…
Kanske har du något att berätta om i den här tråden, irma?