Känner han att jag mår dåligt?
Har en fråga: kan min katt äta sämre för att jag mår dåligt?
Jag har återkommande depressioner och har tyvär börjat gå in i en nu, och sedan i måndags har min katt ätit mindre än vad han brukar göra. Han är lite er än ett år gammal innekatt och är kastrerad, och han får bra torrfoder och bozitas mjukmat. Jag undrar om han känner av att jag inte mår bra och att dte är därför han inte äter lika mycket längre? Det är inte så att han äter dåligt, men han äter kanske ungeför hälften av det torrfoder han brukade äta innan och sen nästan all mjukmat han fick… Kan det vara så?
Det är vanligt att katter reagerar på om man själv är dålig. Har själv varit med om det:) Flera gånger. En av mina katter var hos mig hela tiden när jag hade feber en gång, hon var orolig när jag hostade och hon vägrade lämna sängen förutom när hon var tvungen att gå på toa men hon åt inget om inte jag själv var i köket och hämtade vatten:)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
han är inte tröstekatt? många kissar är det…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad skulle man inte göra utan sina katter :) Man får så mycket tillbaka
:D
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Haha, mina katter tycker jag är jobbig om jag är ledsen eller nere :P Vill jag ha extra kontakt med dem då så blir jag visst för påträngande så de går sin väg!
Däremot hade jag en tröstestund på katthemmet en kväll när jag gjort slut med dåvarande pojkvän. Och ojojoj vad katterna kom och la sig på mig när jag satt mig tillrätta på golvet med filt och kudde!

Mina katter lugnar ner sig när jag inte mår bra o de ligger i samma rum som jag e och typ övervakar mig..mådde själv urkasst psykiskt i början av veckan o det e knappt man kan tro det e samma katter.. då var de lugna tom zigge som har damp var lugn o sov mest vid mig sen när jag repade mig så e det fullt ös medvetslös som gäller igen.. tänk vad katter kan förstå en utan att man säger ett ord…