Litter kwitter?
Hej alla!
Jag undrar om det är någon här som använt sig av en litter kwitter? Om så, går katten på toa numer?
Sedan undar jag om det är någon som använt sin litter kwitter klart och skulle kunna tänka sig att sälja den?
Nu är inte detta svar på din fråga.. :) Men jag har funderat på en litter kwitter jag med. Men katter har ju velat speka över avföring i alla tider och det är ett beteende som jag tror inte är bra om man förstör. Eller har jag fel?
Vi har testat det här på våra katter, Saga 12 och Zeus 6, utan några större framgångar tyvärr, vi höll på i närmare 6 månader.
Zeus verkade rädd för toan och uträttade hellre sina behöv i ett av hörnen i köket, Saga lärde sig att kissa i toan, men nr. 2 gjorde hon i badkaret…
Dom är utekatter, och enligt "bruksanvisningen" så skulle dom hållas inne för att lära sig att gå på toa, då utekatter föredrar att uträtta sina behov utomhus än i låda/toa, vilket inte var populärt så jag tror det kan ha mycket med det att göra. Sen att det är individuellt.
Vi hade tänkt slänga ut den på blocket, men är någon intresserad av att köpa så har vi en!