Röda ögon!
Jag har hittat två kattungar, och har varit hos veterinär och fått en massa olika mediciner. Men dom har ett såntdär tredje ögonlock, oftast är det vitt, men ibland är det helt rött. Varför?
Gör ett återbesök till vet.

Ögonfluss e riktigt svårt att bli av med. Mina små har haft det här hemma o det tar som sagt tid att bli av med då de busar som de gör.
Men att tredje ögonlocket är framme brukar tyda på sjukdom eller mask. Avmaska o funkar inte det, ta dem till vetten igen o ta prover.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Dom är avmaskade, har fått antibiotika, krämer för ögonen, ögondroppar och även mot skabb dom är ju fortfarande under behandling. Så det kanske bara tar längre tid?

Hur länge har behandlingen pågått? Det kan ta tid innan det är bra, men om det är "vanlig" ögoninfektion brukar förbättring synas inom 5 dagar, ofta inom 3. Men det beror antagligen helt på vad det är för typ av infektion/sjukdom.
hmm… har väl hållit på i en och en halv vecka snart..

#5 Okej. Har det blivit något bättre alls? Vad trodde veterinären att det kunde vara? Vad fick ni för salva?