Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1250 ggr
Staffan
0

Kompisar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läs den här historien -
och ta en titt på bifogad bild… :)

>> Hamster, Snake Best Friends at Tokyo Zoo

Glad

// staffan

Faxlin
0

Vad häftigt. Är det sant? Inget trick eller så?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Staffan
0

Jag svårt att tänka mig att det bara är en påhittad historia; då hade man nog fantiserat ihop något ännu mer fantastiskt. Tror jag.

// staffan

Roger
0

Har tidigare hört ifrån en pyton ägare att ormar saknar känslor för tex sin ägare vilket innebär att dom mycket väl kan försöka äta upp ägaren om dom är hungriga och dom skulle inte bry sig det minsta! I fallet med hamstern ovan är det troligen bara en tidsfråga innan hamstern blir uppäten.

Pia
0

Staffan, det var ju precis denna jag la in här… Fast å andra sidan är det förstås trevligt att precis samma lilla solskenshistoria uppskattas av annan:)

Roger, nej fy, säg inte så, det är bra mycket trevligare att tänka på hur fint det ordnar sig i naturen emellanåt…

Staffan
0

Den hade jag missat.

Å andra sidan fungerar min länk, till skillnad från din… ;)

// staffan

Pia
0

Bla, bla, bla…:) Tur att du finns och håller ordning på länkar och artiklar med andra ord:)

Faxlin
0

*Asg* Tycker alltid det är så roligt att läsa när ni munhuggs med varandra Pia och Staffan, man blir glad av er. Bara så ni vet. Har tyvärr också läst att det är så att ormar inte har den möjligheten att känna känslor inte ens för den som ger den mat, alltså ägaren. Därav att flera ägare som sovit med sin orm polare i sängen plöstligt vaknar upp och är död. Skrattande

Audiatur et altera pars

Pia
0

Ja han är ju lite rolig den där Staffan…:)

Åsa, ja det måste kännas jobbigt att vakna upp och vara död… *s*

Staffan
0

Tack Pia.

> ormar har inte inte möjlighet att känna känslor

Says who? Är inte sådana här uttalanden rätt farliga? Precis som att Gud själv har klivit ned till oss och sagt att nattfjärilar vill bara leva en natt…

// staffan

Faxlin
0

Ja, inte vet jag. Men jag är ingen ormexpert, jag ryser bara jag ser dem i verklighet. På bild är de vackra men i verklighet är jag rädd för dem. Men om man lyssnar på de som kallar sig orm experter på animal planet så är det i princip det som de ger som förklaring till att det sker så mycket döds olyckor med ormar. Skrev ju också att det är vad jag läst så inget vetenskapligt bevisat där. Men, men om det är så att det kan vara farligt att säga vet jag inte, då borde det vara en fara att lyssna på alla experter inom olika områden då? Och då är frågan varför de finns över huvud taget kanske. Om alla ändå struntar i vad de säger. Men som sagt var. Jag känner ingen orm och inte har jag pratat med någon heller, så vad vet jag. Ska tänka mig för nästa gång dock.

Audiatur et altera pars

reddie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

två cirkusvänner

Pia
0

Bodils Minicirkus, det ser ju jag det:) Jättegulligt är det!

reddie
0

Haha. Känner du till henne…

Pia
0

Ja då, kika in här och här, där hon är omnämnd i forumet med anledning av tricks för katter vill jag minnas.

Faxlin
0

Hon bor inte så långt från mig faktiskt.

Audiatur et altera pars

reddie
0

Har ett kort där katten hoppar genom en ring med eld - inte så mycket eld men alla barnen blev uppspelta. Min 4 åriga flicka tyckte det var jätte häftigt när hon såg kortet. Hon var bara 1. 8 år då vi såg cirkusen så hon kommer inte ihåg det.