blir idiot på Zorro.....igen
Idag när min kompis var här med sin dotter som e 4 år så bet zorro henne i armen när hon strök honom över ryggen. jag hann inte avsluta meningen att hon inte skulle röra honom från han högg henne.. tur att det inte blev nåt märke på henne men hon blev rädd o ledsen.. Jag blir så trött på honom.. han e så go o mysig när jag e ensam med honom men ett monster när här e folk och jag vill ju kunna slappna av när här e folk. snart får jag nästan stänga in honom när här e folk för jag orkar inte med att han anfaller hela tiden…
Jag blir idiot på honom…
Det syns på honom att han är kung. Vilken cool katt, synd att han bits bara. Har själv haft en sådan katt, det var bara att skicka ner honom i källaren när det kom folk på besök.
Biter han dig med ibland? vid vilka situationer? En del gillar ju inte att bli kliade på magen. då bits det. En del bits när man kelat med dem för länge. Är det vid vissa tillfällen. Går det långt emellan?

#2 Ja han biter mig med ibland dock inte så ofta längre eftersom jag har visat att det e minsann jag som bestämmer..kan inte peka ut nåt speciellt tillfälle.. sist han bet mig så var det i sängen han gick helt enkelt fram o bet mig på undersidan av armen.. jag slängde ner honom från sängen o gick därifrån och en halvtimme senare kom han o var så kelen så.. så dumbommen vet att han gör fel men han kan inte skärpa sig..
Vet att jag läste om denna katt innan och gav råd. men kommer inte ihåg om ngn skrev att det kan bero på att han har ont tex att han bits. att det är ngt med situationen han inte trivs med. Tex om det är stökigt, högljutt etc. eller ngt som har med hela hans situation att göra. saknar en kompis, osämja med en annan katt etc? testat med feliway, zylkene? eftersom han kan gå fram och bitas sådär känns det ju inte riktigt normalt :/
Jag tycker fortfarande du skall ta kontakt med en kattbeteende rådgivare.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
beteendestörningar är inte ovanligt hos huskatter tyvärr.. man vet aldrig vad dom har i bakrunden…
S*Winsnes Wilda
Jag tycker att det är din katt och mysig med dig.det räcker väl?Var det lillflickan han bet? Kan faktiskt vara så, att han är rädd för barn. JAg låter aldrig ungar komma i närheten av mina katter. OCh om föräldrarna säger, att visst det går bra, så säger jag att det är deras ansvar. OCh vad gör det om du får stänga in honom om du har folk hemma? Inte ett dugg. Katten blir nog bara glad att slippa ståhejet. låt myskatten vara på sovrummet, för där har folk inget att göra i alla fall. samtidigt som du ska kolla om ha har ont nånstans och i så fall ta kisse till vet…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#5 jo får nog göra det snart.
#6 jo men han e den enda köpta katten av alla mina 3. Jag har t o m en sköldpadda som e kända för att vara lite vresiga o hon är underbar o snäll fastän hon e både sköldpadda o fd hemlös med nog mycket i bagaget. Lillpojken var oxå hemlös o han e oxå underbar… så Zorro uppskattar inte hur bra han haft det hela sitt liv jämfört med de andra 2..
#7 nej jag tycker faktiskt inte det räcker.Han ska inte tycka att det e ok att bita folk och han anfaller även mig ibland. Jag vill ha barn inom en snar framtid o då kan ju inte han gå o bita mina egna barn.
Flickan låg i sovrummet o kollade på film o kallade på mig för han var där o då hämtade jag honom så hon e rädd för honom sen innan, men hon är en liten djurvän och zorro lågg avslappnat i soffan innan han bet henne så hon kunde inte stå emot att klappa honom.. hon lär inte röra honom igen eftersom hennes rädsla byggdes på för honom..
Biter han hårt när han biter? Och verkar han aggresiv när han gör det? För min hankatt biter ibland oss människor precis som han skulle mysbita sin kattkompis. Han biter jättelätt och en gång under t.e.x kel eller när han vill ha uppmärksamhet. Det gör inte ont utan man blir mest förvånad eftersom man inte är beredd. Fanns någon tråd här på katter om att det finns fler katter som mys/kärleksbiter.
Om det är riktigt aggresivt, då tycker jag att du bör kolla uppp det hälsomässigt. HAn kan ha ont…..

Mm han biter skit hårt faktiskt och ibland e han agresiv o väser o har sog o ibland e det en tyst attack.. jag velar nu mellan veterinären och en kattvetare…
veterinären först tycker jag. så kan man utesluta och göra ngt åt ifall han är sjuk

mm då får de nog söva honom för annars kan de inte närma sig honom.. Jag kände igenom honom nu ikväll o han reagerade inte speciellt på nån del..

Kontakta en djurpratare? Det skulle jag göra i ditt läge (om du tror på sånt vill säga), bortsett från veterinärbesöket.

#14 jag vet inte om jag tror på det men kan ju vara värt ett försök för jag orkar verkligen inte ha honom sån här.. jag har inga kattvakter kvar för alla e rädda för honom och han har börjat anfalla tyst dvs utan att varna innan o det gör att jag alltid e på spänn när här e folk när han e i närheten av dem.. Känns som jag e den enda som inte e rädd för honom och folk har svårt att se hur go han innerst inne e.. visst det e min katt o det viktiga e att jag älskar honom men det underlättar ju om andra kan vistas i samma rum som han..
nu ikväll har han varit vresig mot zigge o bitit honom utan anledning men varit världens goaste mot mig..
Du nu måste du faktiskt ta honm till vet. Något är absolut inte bra, det hörs ju. Stackarn han måste ju må urdåligt!
# 16 Håller med att någonting behöver nog göras. En vet undersökning för att se om han har ont. Har han inget fysiskt fel så behövs det nog hjälp av en kattbeteende rådgivare eller djurkommunikatör.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
psyket har inget med färg att göra även om man säger att paddor har humör.. som du säger,du har en fd hemlösing som inte betar sig så. inget djur ska hugga oprovocerat. skulle ta vet. kan vara hjärtumör. i vilket fall som helst så är det inget normalt beteende o nej,det är inte ok!
S*Winsnes Wilda

En kompis till oss, hennes katt fick öroninflammation som satt väldigt djupt och bet oprovocerat pga det. Tycker du ska till veterinären och kolla om det är något fel.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Jag tror att detta beteende är grundat i att han kom ifrån mamma för tidigt, att han inte fick lära sig rätt och fel i uppförande. Men jag håller med de andra, ta honom till veterinär och gör djupgående koll för att utesluta att det är smärta som orsakar beteendet! Det är trots allt en vanlig orskat till aggressivt beteende.