Bästa katt-soffan!
Jag ska köpa en soffa till min nya lägenhet och undrar vilken som är bäst ur katt-synpunkt.
- Vilket material tål klor bäst?
- Vilket material fastnar det minst hår i?
Är det någon som har en soffa i microtyg som kan berätta hur det fungerar?
Begagnad Carl Malmstenssoffa är mitt råd. Bra pris för en kvalitetssoffa som det inte är någon katastrof att katten använder den på kattvis. Jag har alltid ett sängöverkast av något slag på mina soffor för det blir faktiskt lite smutsigt av älsklingarna och överkastet kan jag köra i tvättmaskinen.
Blockets skinnsoffor
Ja, skinnsoffor är toppen. begagnade…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Synd att jag inte gillar skinnsoffor. :-(
ektorp är bra. man kan ta av klädseln o tvätta den.microfiber drar åt sig hår bara dom tittar på den.. har 2 fotöljer i sånt…
S*Winsnes Wilda
Linne och bomull ar bra, med tvattbara overdrag. Inte like kul att klosa i som ylle och vav av olika slag.
Jag tror det blir den här fast en 3-sits med divan och fotpall

Åh va svårt detta är! Soffor är så dyra!
Den soffan kommer katten-katterna gilla klösa i. Jag har sett hur min kompis soffa ser ut, hon har bara en kisse. hennes soffan är nästan ny.
Tänk dej noga för, soffan är fin att klösa trådarna ur. Man får inte ha så fint när man har djur
Ektorps sofforna dom kan du byta överdrag på.
Vi har en Tylösand med rött överdrag - har fungerat bra hittills i snart ett år. Det syns inget efter klösmärken på soffan och då har de ändå klöst rejält på den.
Begagnat är helt fantastiskt när man har katt, hund och/eller småbarn i huset. Jag har köpt en väldigt sittvänlig soffa begagnad Carl Malmstens-soffa för 7000 kr. Ny kostade den för några år sedan cirka 25000 kr. Dessa soffor är så välgjorda att när man känner för det kan man klä om den.
Har hittat en 3sitsig Tomelilla ruskigt billgt nu. Den får duga ett tag tills jag hittat något annat.
De gjorde du rätt i, man blir så lessen när en katt kan mörda en soffa på 0-tid.
jag klarar av alla katters klösning när jag kör med begagnade skinnsoffor. Kanske det beror på att jag har 4 stora klösmöbler
Forutom klostrad har jag en san dar gammal hederlig brun och borstig dorrmatta som de alskar att klosa i. Kanske ett par sadana kan hjalpa. En kompis blandar citron och pepparmintolja med lite vatten och sprejar sin soffa. Hon har ett litet overdrag i bomul for att skydda tyget. Det doftar jattefrascht och hennes katter haller sig borta.
#15 bra tips! och den soffan du visade på norrbysa, har du katt, så glöm den ur snygghetssynpunkt. Mins tyvson köpte en liknande på Jysk, Alabama, ursnygg. ända tills katterna upptäckte hur skönt det var att vässa klorna på armstöden. soffan likanr grisen nu. Och den är bara några månader.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
) och catnip löser det!