Bråkig katt tant ?
Hej alla !
Jag flyttar snart till en villa i ett bostadsområde, jag har STOR kattgård till mina 7 katter även en av altanerna blir innätad. Vad gör jag när kvarterets alla utekatter kommer och markerar och retar upp mina katter? med stor sannolikhet Kissar ner de trägårdsdynor som finns?
Alla kvarterets katter kommer att dras dit för att markera det är ju ofrånkomligt.
Ska jag bli den där bråkiga granntanten som kan dra dit pepparn växer med mina katter ?
Ja det lär ju inte bli lätt. Du kan ju hoppas att alla grannar med katter är villiga att ta sitt ansvar över sina katter. :P
Vad annat man kan göra vet jag inte. Om inte grannarna lyssnar och katterna börjar markera revir så borde det väl gå att anmäla. Det blir ju ett litet kryphål för katter verkar det ju som tyvärr, men de ska väl inte få göra riktigt vad som helst på andras tomter.

Filma katterna och gå hem till deras ägare.. Det kanske inte hjälper men de flesta ägare säger nämligen nåt i stil med: Det är ju inte säkert att det är min katt! Det tror jag inte på! Osv..
Skynda långsamt så går det fortare.
Om katterna markerar eller stör dina katter är de väl troligtvis okastrerade?
Om du vet vems det är kan du väl förklara varför det är bra att kastrera en utekatt och vet du inte, om de är omärkta eller inte har halsband, kan du sätta på ett halsband med uppmaning att ringa dig.
Jag tycker inte man ska behöva acceptera att andras djur stör eller förstör.
/Eva
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Hur stor kattgård har du? Tänkte på om det kunde bli något som retar grannarna.. tyvärr är det ju så att även om man har egen tomt, så får man ju inte göra som man vill..
#4 Det blir en kattgård i vinkeln mellan hus och garaget, mitt garage skymmer kattgården så inga grannar kan ha ont av den, de kommer inte att se min kattgård.
Ja hur stor blir kattgården
Ut i från sängkammarsfönstret på baksidan av huset kommer katterna att kunna gå in och ut som de önskar… Kattgården blir lika stor som garaget med föråd.

Jag läste en gång om nån sorts små spray (vatten) som sprutade då en katt kom i närheten då det var nån som hade samma problem men tyvärr så är det allt jag kommer ihåg.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#6 När du säjer det kommer jag oxå ihåg att jag läst det nån stans om denna vatten spray pust
men det va allt länge sedan jag läste om dem.
#3 Kastrerade lös springand katter markerar oxå sina revir, det positiva är att de inte är så parningsvilliga. men strilar det gör både honor och hanar som kastrater.
ska ju även finnas nån sak man ska lägga ut på gräsmattan. Som sen är meningen att skrämma bort katter. Minns inte hur den fungerar dock
Skum förklaring. haha.

Kolla upp Silverline Kattfritt Water!En kattskrämma med rörelsedetektor - den sprutar vatten på inkräktarna :)
#9 Det där va inte helt fel, jag älskar alla katter och vill inte vara en stygg tant, men en liten pust av vatten kan ju göra att dom tycker det är lite otäckt runt knuten.
Nu går man mot höst och vinter då vill inte mina katter ut ändå i någon kattgård så då får dom väl smyga omkring.