kattsäkra blomkrukorna på fönsterbrädan?!
Min lilla misse har precis idag lärt sig att hoppa upp på fönsterbrädan.
Vi har hennes kattgräs däruppe plus två blommor.
Men nu är det så att hon tycker det är så roligt att ströva där så hon välter allt!
Men jag vill ju att hon ska kunna vara där så hon kan titta ut och mysa i solen 
Så min fråga är, hur gör jag så blomkrukorna står lite stadigare?
Dubbelhäftande tejp är det enda jag kan komma på men det känns lite dåligt ändå..
Häftmassa använder en del. Jag har gjort ett staket. Om du vill se hur jag gjort får du höra av dig för jag måste fixa en bild i så fall.
Jag använer häftmassa.
Jag har häftmassa på en kruka, sen har jag sån tur att framför ena kattens favoritfönster har jag ett elpiano som är högre än fönsterbrädan, inte en chans att katten välter ner de blommorna på golvet 
Jag använder dubbelhäftande mattejp, lite rejälare än vanlig dubbelhäftande tejp. Om du har målade fönsterbräden får du vara lite försikt när du tar bort dem. Jag har ofta jourkatter och de far genom plastblommorna i krukorna så de till och med åker ut men krukan sitter kvar i fönstret 

Kan verkligen rekomendera biltemas dubbelhäftande tejp. vi har tejpat våra med det och våran skogis trycker sig bakom på 4-5cm och krukorna står kvar trots att han mosas mot fönstet. Han är bara dum att han måste gå bakom.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
vi har däremot tur… det enda fönster som katten får vara i är det bakom soffan, så våran katt har hela soffryggen att gå på… men jag har ändå gjortvid ca40-60cm ledig yta till henne och hennes kattgräs för att vara på.
Sen så finns det tillsattser till fönstebläcket man kan få tag i, var vet jag inte, men har sett några på blocket bl a. De ska vist vara lätta att montera och ger extra yta för katten i höjd med fönsterbläcket.

Vi använder också häftmassa, hittills har det fungerat utmärkt (snart 20 år med katt).