HJÄLP!!! Räddade en kattunge, behöver SVAR!
Räddade en kattunge i förrgår, köpte modersmjölkersättning och allt den behövde. Gissar på att den är 5 veckor gammal. Ögat var inflammerat när jag hittade henne, och nu ser det ut såhär!!
Ser ut som att det är luft i bubblan som sticker ut, men det verkar vara irisen som är bubblan. Jag är ingen kattmänniska och har därför ingen erfaranhet av katter. Finns det någon som kan svara på vad jag ska göra??
Har sköljt såret med koksalt samt använt lite av en ögonsalva som jag fick tips om.
Mitt hjärta brister när jag ser den stackaren, hoppas någon kan hjälpa mig och henne!
Din kisse behöver antibiotika och en receptbelagd ögonsalva, så ta den till en veterinär.
Har du tur så går ögat att rädda, annárs får ögat opereras bort.

å vad gör man där ? tittar på den och fastställer vad du just sa? har nämligen inte mycket mer pengar att lägga på den stackars kisen..:( går det att läka?
Ja veterinären tittar på den och skriver ut medicin. Din kattunge har kattsnuva eller klamydia, och den blir bra med rätt behandling.

pratade precis med jouren, kunde skicka bilden till dom, de sa också kattsnuva. Hoppas att lilla plutten klarar sig bara. Blir helt stirrig och halvt hysteriskt när jag inte visste vad det kunde vara för något.
tack för det snabba svaret!

Du kan ju ta kontakt med ett katthem i närheten av där du bor som kanske kan hjälpa dig med den lilla, o fråga inne på hittekatter.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z