Sladdbitare
Hur har ni gömt era elsladdar?
Här måste det vara ngt som går från eluttaget till apparaten sladden sitter på det får inte synas någon sladd.. Har en sladdgnagare katten Viktor, 1 år, kastrerad, beteendestörning *han var 4 veckor då han kom, finns andledning o historia bakom det, jag vet de skall vara 12 veckor*
Har även hans syster Vilda som var 6 veckor då hon kom och hon är betydligt lugnare, ej kastrerad men skall bli. Har 5 andra katter från 10 år - 16 år. Har aldrig haft detta problem med katt biter och biter av sladdarna..
Bilden på dem då de var lite yngre.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
det finns såna där sladdsamlare. de är ju bra. Ikea har och även Rusta. Claes Olsson också…sen det som syns, kan du pensla med tabasco… och ser du att de vill börja bita, fya rejält! detär ju väldigt farligt om de biter fel, de kan ju dö och det kan ju börja brinna. måste säga, att det är ENDA anledningen till att jag har slagit mina katter. OCh de har aldrig rört kablar efter det. Bättre ett lätt slag på skinkan än att katten dör av en stöt eller att hela huset brinner ner och katten dör….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Det roliga är att han biter inte då jag ser det och jag kan ju inte stå över han i 24 timmar om dygnet. Vatten från blomspruta biter knappt på denna katt. Tvivlar en dask i rumpan ens biter..
Bara det jag ser han aldrig göra detta ofog så jag kommer ju aldrig på han.
Kan ÖB ha sån där sladdgömma tro? Annars får jag gå till Granngården köpa plaströr i meter vara, gräsligt fult men hellre det än katten dör..
sicken buse…..Men du…… folie!!! KAn det vara nåt?
#3 folie är farligt om det sväljs,skär upp tarmarna..
ja visst, men man kan ju kolla, det är nog inte nån hit att tugga på….Prova under uppsikt. OCh som sagt tabasco. Sen har jag länkar till kabelsmalare på Ikea. Kostar nästan gratis…..

Min Ellie bet på sladdar väldigt mycket som liten och det som fungerade bäst mot henne var att smörja in sladdarna med citronsaft, det gillade hon inte!
sedan dess har hon inte bitit på sladdarna alls. Lilla Sidney som kom senare var aldrig sladdbitare, men när vi precis hade smörjt in sladdarna med citron gick hon och slickade på dem…knäppa katt =)
#7 Viktor bet aldrig på sladdarna som kattunge utan det har kommit nu på senaste tiden. Han blev 1 år Maj 2010
Han är svår att ha i möblerade rum för han anser att ALLT skall ner på golvet så han kan leka med det. Innerst inne så känner jag att han kanske skulle må bäst att få bo hos ett par med äldre barn på landet långt från stora bilvägar. Kanske han får mer stimulering än vad jag kan ge han som innekatt.
Kanske ska testa smörja sladdarna med färsk citronsaft lite utspädd med ättika.
ja och blanda med tabasco. Hm….. allt ska ner på golvet… är du säker på att han är en hörande kisse?
#9 Jag är det men jag har noll erfarenhet av döva katter eller hörselskadade. Har bara 16 års erfarenhet av blind katt.
Vad mer kan man märka att katt är döv? ös in tips..
jag bara går på min vita döva perser jag hade. han gillade att ha ner grejer. för det lät ju inget… Och så älskade han dammsugaren. Sen kan du kolla med att släppa nåt som klingar bakom honom, när han inte vet…..
#11 Dammsugaren avskyr han.
Ok. då är han antagligen ine döv… men kolla med att låta bakom honom. MEn han är väl lite busig då!
#13 Lite, lite väl för mycket då han sätter igång.. Men det är sladdbitandet som oroar.. Jag kan stå ut med ha ett hem som inte ser ut som ett hem skall göra snyggt och prydligt, och stör det folk så kan de stanna ute i porten.
I o m jag rensar en bostad på annan ort så står det nu här en drös med flyttkartonger, prylar, snart skåp och 2 sängar.. Så mitt hem = lagerlokal *S*
När jag finner en händig karl som kan hjälpa mig sätta upp hyllor på en vägg så kommer de få mer space att vara på. Men hitta den karln verkar vara som leta efter en knappnål i en höstack..
jo…. och så ska de vara villiga att hjälpa till också…. MEn kolla länken som jag gav dig från Ikea. OCh jag tror säkert, att ÖB har sånt också.