Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 3521 ggr
Farwessa
0

En katt önskas.

Hej.

Min väninna ställde upp som semesterhem åt en trevlig katthona. Ägaren nästan glömde bort att katten lämnades. Vänninan blev förälskad i katten och de trivdes så bra tillsammans. Riktiga tvillingssjälar var dem. Men nu blev katten hämtad och Maria sitter ensam och gråter. Jag vill hjälpa henne att hitta en katt. En omplacering konske vore bättre då det är lättare med vuxna individer.

Hon önskar sig: Norsk skogskatt eller main coon. Kan vara blandade raser.

Kan ni tipsa om några uppfödare eller omplacerare i Stockholmstrakten?

Man får ont i hjärtat när man ser henne hur hon saknar katten. Hon har brytit ben och inte kan röra sig mycket, därför är det extra svårt för henne att vara ensam utan ett djur.

Fridoliin
0

Har du kollat i "Till salu-tråden" ? :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Maxima06
0

Har du kikat på maine coon i fokus och norsk skogkatt i fokus? Kanske finns några på blocket.

Kattis999
0

kolla www.hittekatter.ifokus.se så gör ni en god gärning samtidigt :)

Hawknestgrove
0

ja jag har ju en bror och syster, färdiga och fina i tråden katter till salu här…KAstrerade, vaccinerade idmärkta och reggade. Flyttar gärna var för sig. Gillar inte andra katter än varandra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

inlägg 39

Imasy
0

En jag känner har annrs jättetrevliga renrasiga skogisar till salu, levklara nu här i dagarna.

De har barn också så katterna har nog fått vara både handväska och snuttetrasa och är härdade ;)

Hawknestgrove
0

Ok… jag slarvläste. såg att honn ville ha raskatt. Då faller våra små lakritstroll bort

Imasy
0

Fast dina katter var det väl ganska akut med? Och dessa katter finns i mina hemtrakter en bit från Sthlm.

Och laktits är ju gott det med ;) Annars finns det ju ett akut fall här i Dalarna med både kattungar och dräktig mamma, och transporten ner till Sthlm går nog att fixa utan problem.

Hawknestgrove
0

japp… De samsas inte med stödhemmets katter och stödhemmet är tvungna att ha dem instängda i köket när h*n jobbar. Sen har vi ju även Esmeralda, mamma till Nordbykatterna. Som  också är ett lakritstroll

Ligonskrutt
0

Ts kan det vara så att din vän vill ha en långhårig katt helt enkelt? Många som inte är så insatta i kattraser kallar långhåriga huskatter för skog(s)katter. Eller är det just dessa raser? Annars finns det säkert många långhåriga huskatter utan hem som gärna skulle vilja bo hos din vän :)

IceJossan
0

TS, det finns flera katter på katthemmen i Stockholm :)

Stockholms katthem har Hissna: http://katthemmet.nu/info/katt.php?cat_id=5912

Top Cats akutgrupp har massor: http://www.akutgruppen.com/index.php?menuitem=57&soknamn=&frisok=l%E5ngh%E5rig&Sok=S%F6k

Tasseland har några.

Djurfrämjandet har några omplaceringar..

Så katter finns det :)

EddaM
0

Har en vän som måste omplacera två härliga skogis kastrat hanar. Nu bor hon inte i närheten av stockholm utan mer ner mot GBG men det kanske kan vara intressant ändå?

Och jag har en underbar kull med små skogisar till salu med.

Inne på Norsk Skogkatt iFokus vet jag att det finns flera katter som skall omplaceras så där tycker jag att du skall kika in=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

barkens
0

Hej, jag har en blandrashane Norsk Skogkatt / Helig Birma, på 5 år. Han är kastrerad, öronmärkt, vaccinerad regelbundet, avmaskad.

Han är svart & vit och jättego, han vill gärna vara ensamkatt och ensamt djur, det är enda problemet. (Jag har hund och flera katter och han trivs inte här längre)

Jag kan maila bilder om du skriver din mailadress!

Farwessa
0

#10 Hon vill ha en STOR katt. Dessutom har vi en bekant tjej som har norsk herre på 6 kg. Så vi vet hur de är.

Tack för all info. Har en dålig gammal dataskärm nu för tillfället. Så om jag inte blir blind om en kvart kommer jag att gå genom alla länkar ni har gett mig. Tack ska ni ha.

barkens
0

Här är min katt jag skrev om i #13

http://www.blocket.se/vi/29133917.htm?ca=6

Farwessa
0

Hittar inte "Till salu" tråden :s

Ligonskrutt
0

#16 Tråden som ligger längst upp (till vänster) här på katterifokus :)