Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1436 ggr
Keno
0

chip vs tatuering?

skulle vilja höra lite med er här inne vad ni anser är bäst av chip och öronmärkning?

min uppfattning är att tatueringar lätt blir suddiga och inte syns så bra, men å andra sidan om katten försvinner och någon hittar den så syns det ju med en gång att den är märkt? ett chip är ju osynligt.

har precis adopterat en ny katt som ska märkas. mina katter är innekatter så min tanke är att det kanske fungerar lika bra med tatuering då den borde sitta ganska bra när de är inne och inte ute i regn och rusk?

jag vill veta vad ni tycker så jag vet vad jag ska välja. eller öronmärkning kanske inte ens görs längre? för och nackdelar och erfarenheter. dela med er bara!

klubba
0

det är väl ingen idag som använder tatuering?

ag har chip på mina,och dessutom får man ju rabatt hos agria om de är chipade.Cool

MonicaLagerquist
0

TS

Jag skulle chippmärka dem och ev när de sövs nästa gång tatuera dem.Tatueringen slits inte av ute väder.

Många tatuerar sina utekatter.Agria lämnar rabatt till märkta katter.De gör ingen skullnad på hur de är märkta.

Stolt ägare till tre La permer

klubba
0

#2 jo,monica ,det gör skillnad1 säg inget annat,tatueringarna blir OLÄSLIGA!

MonicaLagerquist
0

Ursäkta jag formulerade mig lite luddigt.Tatueringarna slits inte mer av ute väder.Men med tiden slits alla tatueringar.Vissa mer än andra.

klubba
0

#4 ett chip slits inte alls,så jag förstår inte vad du menar med att en tatuering slits mer…

MonicaLagerquist
0

En tatuering slits inte mer av att katten är ute mot att den bara är inne.

klubba
0

#6 jo,det tror jag,men jag förstår inte varför man idag år 2010 väljer tatuering,det är ju så omodernt

MonicaLagerquist
0

#7 Många vill ha det eftersom att det då syns att katten är märkt.Svenska folket gemen känner dåligt till att även huskatter chippas.Tyvärr.

pebb
0

Min katt har både och. En tatuering kan ses även av en privatperson, även om den är suddig så syns det att den finns där, men därför har jag även chippat henne eftersom jag tycker att den syns för dåligt. Man kan aldrig vara för säkerhetstänkande ;)