Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1197 ggr
kristinah
0

God morgon 3.3.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då sitter man här klarvaken och klockan är inte mer än 05:05 (finsk tid). Somnade visserligen lite över 21:00 igår men nog skulle man ju kunna tycka att man skulle få sova åtminstone till kl 7:30 men icke sa Nicke. Jomsan trillade i golv inatt från min säng. Mjau och duns vaknade jag till. Kunde inte låta bli att le. Vid 4-tiden måste jag upp på toaletten och sedan dess har jag varit vaken.

Skall och hjälpa grabben flytta idag. Eller jag skall se till att dom får mat och så hoppas jag få se efter lilla barnbarnet mitt. Ett litet charmtroll på ett år. Nu skall jag gå ner till köket och fixa kaffe till mig. Kattorna har lagt sig till ro någonstans i huset men det är ingen större idé att jag försöker sova förrän i kväll. Då blir det bara huvudvärk.

Ha en bra lördag.

Veduran
0

Hej och godmorgon! :)    Jag ska på 50-årskalas idag, en lugn tillställning med smörgåstårta och vin, ska bli trevligt.

evamojje
0

Godmorgon

Äntligen lördag ska ägna helgen åt att vila, då jag har en löpande kisse hemma som har sett till att min nattsömn den här veckan varit minimal *s*. Så det blir väl någon promenad men annars så blir det en lugn helg.

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Titti
0

Kan inte säga god morgon eller god dag för min dag är usel nu.

Skulle diska tänkte jag. Passar på när jag har huset för mig själv.
Plockade in grejor i diskmaskin och satte igång den. Den tog in vatten, och tog in ännu mera vatten, och ännu ännu mera vatten. Tja, resultatet blev att vattnet rann som ett vattenfall ur diskmaskinen, över diskbänkskanten och på golv. Så nu måste jag torka golvet. Skrikandes

Pia
0

Agh, så jobbigt det lät med diskmaskinen, Titti…:(

Själv har jag varit och tittat på små kattungar vars far jag äger, 8 små dunbollar på 4 veckor som var mer än svåra att fota. Hon kommer att få fullt upp om några veckor…:)

Hm, tror att det här var en av svartsköldpaddspotted honorna, eller om det var tabbyn… söt hur som helst:)

Titti
0

Pia. Vilken sötnos. Flört

Nu har jag fixat diskmaskinen. Behövde torka listen, det var "klegg" på den. Fördisken hoppade jag över nu, körde igång huvuddisken direkt. Och hittills har den fungerat som den ska.

När jag ändå var i städantagen så städade jag ur kylskåpet också. Det behövdes.

Titti
0

Säg den glädje som varar. Vid sista sköljningen - vattenfall igen.

Karln min kom hem och kollade upp vad det är. Är bara att föra den till "farbror diskmaskins-doktorn" och få en ny magnetventil.

*Suckar* Blir att stå och diska - för hand. Och jag som avskyr att diska.

Titti
0

Nu har jag bestämt mig. Jag tänker inte sitta här och deppa över en diskmaskin som krånglar. Nu tänker jag bli GLAD Flört så det så!!!

Så GOD KVÄLL på er alla!

Pia
0

Usch ja, det gör du rätt i, Titti, tänk inte på det där eländet nu - och tack detsamma!

Paulines
0

GOD KVÄLL :)

Jenka
0

God kväll

Kom hem igår från min praktik i Kiruna, vart 4 veckor istället för 3 veckor :). Har verkligen haft det underbart. Och har inte bara fått jobba och slita utan fått rida, köra snöskoter/fyrhjuling, mata renar, åka till ishotellet mm. Och har även sett en massa älgar, bara på gården fanns det en dag 19 älgar som man kunde se. Dem äter utav hästarnas hö, inte billiga i drift. Dem hade även en stallkatt som var lite speciell, han gilla att sitta på axeln :).. Inte alltid lätt att mocka med en katt på axeln :P

Det var kul att återse katterna och chinchillorna när jag kom hem, har saknat dem enormt.

På bilden ser man älgen från köksfönstret i det hus där jag bodde.

kristinah
0

Jenka. Vad häftigt att göra praktik i Kiruna. Har själv varit till Jukkasjärvi men då hade ishotellet runnit ut i älven för det var i juli 2005. Men en John Bauer isutställning var jag på och den var underbar. Mycket älg verkar dom också att ha och om dom är vilda är det ju inte så skoj men har dom en älgfarm så skall dom ju vara där. Har du smakat älgmjölk någongång? Det har jag. Den var som grädde. Bläk.

Pia
0

Välkommen hem Jenka! Det verkar ha varit en häftig praktik!

Jenka
0

Nej dem har juh ingen älgfarm direkt, utan älgarna kommer dit ändå och äter av deras hö. Inte billiga i drift. Nej älgmjölk har jag aldrig druckit n¨ågon gång.

Tack Pia, ja det var en jätte härlig praktik, kunde ha haft det bättre :)