Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 628 ggr
Asagard
2

Kattpensionat!

Har lite funderingar på det här med kattpensionat. Vi tittade på en gård utanför Stockholm för ett år sedan där det fanns ett jättefint kattpensionat och då föddes tankarna att kanske starta ett eget.

Men, vi bor på Gotland och hit kommer ju många turister. Frågan är så här:

Säg att du åker till Gotland på semester. Hyr en stuga/ett hus, men får inte ha katten med dig i huset. Eller du får ha katten med dig, men vill också ut och bada/sola/festa, och vill inte att katten ska sitta ensam. Kan du då tänka dig att ta med dig katten till Gotland och hyra in den på kattpensionat? Tanken är att semesterfirarna ska kunna åka och titta till sin katt (varje dag om då önskas), så man känner en trygghet med kattens boende. Det är ju svårt att göra det om katten är på pensionat på annan ort än semesterorten.

Katten kommer i så fall bo i eget rum med sovplats, leksaker, klösbräda, och så mat och vatten förstås. Eget uterum kommer finnas också till de som önskar.

Vad säger ni? Är det en bra idé eller ska jag lägga ner den direkt?

reddie
0

Tror nog att jag skulle lämna katten hemma om jag åker till Gotland. I alla fall jag som bor i norr. Flera timmar med bil för att sedan åka färja i några timmar till. Vill inte ha katten i bur ett halvt dygn.

För de som bor nära kanske det är ett alternativ

Asagard
0

Förstår att du lämnar katten hemma. Skulle jag också göra om jag bodde långt ifrån.