Bajs i grannens källartrapp..
Sen i januari har min kollega tagit hand om en hittakatt från katthemmet. Det har gått bra och Måsen somhan heter har varit innekatt fram till i början på juni (är kastrerad). I början när han fick gå ut var han försiktig och har sen gått ut mer och mer och jagar möss till familjen.
Oftast när han är ute är familjen hemma. Nu har det uppdagats att han har använt grannarnas källartrapp, alltså inne i huset, som toalett. Han har bajsat, inte en, utan sådär femsex gånger, och gjort det fast det legat "gammalt" bajs kvar där. Och det är grannarna på båda sidor om hemma som han varit hos.
Hemma har han använt låda tills han började gå ut, och aldrig gjort inne. Är det någon somhar några förslag på vad detta kommer sig, och vad man kan göra åt det?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag skulle se till att katten inte har möjlighet att bajsa hos grannen.Antingen hålla honom inne och ta ut honom i koppel eller bygga en kattgård.Vet katthemmet om att han är ute katt numera.De flesta katthem vill ju inte att man släpper ut katten utan tillsyn.
Stolt ägare till tre La permer
Vet inte om katthemmet vet. Katten får nu inte gå ute mera. Vad jag uppfattar så har katten varit ute när familjen varit hemma, och de, hmmmm, har trott att de haft koll…
Men vad kommer det här sig, tro?
Ha katten som innekatt och gå ut endast med koppel =) Hoppas att din kollega fick städa upp grannarnas trapp.
/Fridaybrew
#3 vavisst städade hon upp, mycket noga, och skämdes mycket.
Men varför händer detta tror ni? Varför går katten in i grannens trapp?

Den markerar ev revir.
Stolt ägare till tre La permer