Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2573 ggr
Delfinen
0

Katter skjutna i Rejmyre

Nu är det kanske inte så många som bor i Rejmyre eller dess närhet i Östergötland men är så förbannad, ledsen och frustrerad så jag måste dels skriva av mig och om det finns någon i mitt område som har utekatter varna för att det går en skjutgalen troligtvis katthatare lös.

Två katter har fått sätta livet till efter att ha blivit skjutna troligtvis med luftgevär. En katt hittades död och blodig på en gräsmatta efter att ha blivit skjuten i buken. En annan katt kom hem hoppandes på tre ben och när ägaren kom till veterinären visade det sig på röntgen att katten blivit skjuten så högt upp och illa att det inte gick att rädda dennas liv. Denna katt blev endast 1,5 år gammal.

Hur kan en människa göra något sådant mot en annan levande varelse? Finns det ingen moral, respekt över liv kvar på denna jord? Är allt hopp om mänskligheten borta?

Tyvärr vet jag inte hur man gör när man länkar men för den som vill läsa tidningsartikeln eller vet hur man gör när man länkar så finns det att läsa om man går in på www.folkbladet.se och går in under Finspång.

EddaM
0

Förstår mig inte heller på detta, men det är säkert nån som e sur för nån katt pissar i dennes trädgård o så. Men det är riktigt tragiskt då de måste ha lidit en massa. Stackars små liv…Gråter

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

IceJossan
0

Man brukar säga att avel mellan olämpliga individer kan ge ungar med problematiskt temperament (och sjukdomar, osv…), och det är väld detta som sker alltför mycket i vår mänskiga värld - att de som inga ungar borde ha skaffar det ändå! Kan eller vill man inte uppfostra ungar till att ha respekt och medlidande så borde man inte få sätta barn till världen! Det blir inte bra, det blir såhär! J**** idioter att inte ha respekt för levande varelser!! Och inte för lag och ordning heller för den delen! Man blir så j**** förbannad!! Skrikandes Gråter

LaSadie
0

Det är riktigt illa att man inte lär ut unga och vuxna skillnaden mellan rätt och felGråter
Borde skjuta dom med luftgevär så de vet hur det känns

Sessan1
0

FY F*N säger jag, hur är det mänskliga HUVUDET funkat egentligen??

Säger som: LaSadie;

*Borde skjuta dom med luftgevär så de vet hur det känns*

Sådana borde INTE ha djur överhuvud taget!!

DJ.-------förb…… blir man, helt klart!

USCH!!!!!

[isdrakee]
0

Det är väldigt tragiskt när människor ger sig på djur. Och man ifrågasätter verkligen hur vissa är funtade… =(

Men jag har viss förståelse för detta katthat. För katter kan ställa till det riktigt ordentligt och jag skulle själv bli väldigt irriterad ifall jag hade oönskade katter i trädgården eller inomhus. Ifall kattägare inte låter djuren komma i kontakt med sjuka människor eller farliga vägar så slipper man en död katt.

Sen måste jag också säga att jag har förståelse hur någon kan gå så långt att dom skadar och dödar katter. Jag menar kolla på gemene man som plågar och dödar djur bara för att det smakar bra. Är det så konstigt egentligen att vissa som kan utsätta djur för lidande pga smaken också kan sätta djur för lidande pga irritation? Nej, egentligen inte.

Delfinen
0

#5  Hur kan man ha förståelse för ett hat mot katter som leder till att dom skadas och skjuts?  Visst kan man bli irriterad och arg över om ett djur ställer till det men att  skada det och låta det plågas och döda det?

Kan inte ha någon som helst förståelse över ett sådant aggerande. Och kan inte heller ha någon som helst förståelse över att någon levande individ kan ha förståelse för att någon utsätter ett liv för plågor.

LaSadie
0

#5 Ööööö va?? Dina argument skapade bara en massa ????? mitt huvud.
Så du menar att det är okej att man skjuter någons katt bara för att den går på någon annans trädgård? Alla katter ställer inte till med oreda öht! Och:Irritation och föda är inte samma sak. Det var ett av de dummaste argumenten jag har hört. Då skulle det vara okej för mig att döda hundar eftersom dom irriterar mig?

Linnea
0

#7 #5 Menar nog att det finns många som utsätter djur som ska bli mat för olika sorters lidande medvetet för att djurhållningen ex blir billigare. Att det då inte skulle var så stor skillnad mellan det och att plåga ex katter för att man irriterar sig på dom. Tror nog att jag kan hålla med därmeot kan jag inte ha nån förståelse för det. Om man nu inte gillar att ha grannens katt i trädgården får man prata med grannen, lyssnar dom inte får man anmäla för te x sanitär olägenhet eller nåt. Tyvärr är det ju tillåtet att ha katter lösa utan uppsikt..

Skynda långsamt så går det fortare.

[isdrakee]
0

Självklart tycker jag inte det är okej att vare sig plåga eller döda djur i onödan. Det tyckte jag framgick ganska tydligt i början av mitt inlägg?

Men jag förstår att vissa går så långt pga hat/irritation eftersom folk överlag tyvärr är kapabla till att plåga djur för små vardagsgrejer som t ex god mat, fina skor eller smink. Eller är det synd om katten bara för att den är en katt? Är det rätt att grisen ska leva ett uselt liv för att vi ska kunna spara en slant?

Att döda pga starka negativa känslor känns mer bekräftat på något sätt. Jag påstår dock inte att det är rätt.