Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 948 ggr
Radiate86
0

Innekanin?

Hej! Jag bor i lägenhet och funderar på att köpa en kanin, då jag är väldigt sugen på att skaffa ett djur. Har alltid haft djur (katter och kaniner). Som sagt, jag bor i lägenhet och förut bodde jag i villa och hade mina kaniner i trädgården i burar. Har alltid tyckt att katter och kaniner ska få vara ute, då jag anser det är bäst för dem.

Nu till frågan: Trivs kaniner verkligen bra inne? Jag vill verkligen att den ska ha det så bra som möjligt. Jag tänkte också låta den vara ute iallafall några dagar i veckan (i sele) under fina och varma dagar, så den får röra ordentligt på sig. Självklart ska den få röra sig inne också och ha en stor bur.

Hur trivs era kaniner inne?

Någon kanske jag tycker jag ställer dumma frågor, men som sagt, har bara haft utekaniner och vet hur mycket de älskar att vara ute.

Tack på förhand!

Anterrabae
0

Den innekaninen jag har träffat verkade inte vantrivas…. men har inte koll på kaniner eg…

Kan tänka mig att vet den inget annat än inne så saknar den inte det.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Pia
0

Jag tror du kan få jättebra svar på det på systersajten Kanin iFokus…:)

Min kanin jag hade som liten bodde inne på vinterhalvåret (aldrig i bur men däremot instängd i badrummet på nätterna) och i utebur på landet under sommaren. Hon verkade trivas med tillvaron. Men det är ju så långt min erfarenhet av kanin sträcker sig…

Paulines
0

Katter som kaniner trivs ofta bra inne, det varierar från individ till individ. Kaniner som inte vet att ute finns kan det ju inte vara så stora problem med.. ?

Rita-S
0

sen beror det säkerligen lite på hur stort bur dom har, om man tar ut dom, om man stimulerar dom.. en innekanin kan även lära gå i band så man kan ta dom ut och promenera lite om man vill :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Puma77
0

De dvärgkaniner jag hade trivdes alldeles utmärkt inne, men var tvungen att se till att även de aktiverades emellanåt.

//Pia