Använda iFokus egna smilisar?
Ja, nu låter det väl som gnäll, men jag tycker det blir så mycket egna tecken i inlägg. Kan man inte använda de smilisar som finns?
Det är lite jobbigt att läsa en text där det är en massa msn-tecken överallt.
Och vad jag förstår, så är det jobbigt för skärmläsare också.

Tja jag gör alltid en massa =) sådana smilies i mina inlägg. Är så fruktansvärt van vid detta efter ha suttit vid datorer sedan innan de gula figurerna kom =) Men skall jag visa en annan känsla än just =) så brukar jag välja en gul =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

jag tror att problemet när man skriver är att det inte finns snabbkommandon för de smiley som finns på iFokus (vilket finns på flera andra forum) det innebär att när man skriver så måste man avbryta och gå in på fliken smileys, hitta den smiley man letar efter, stoppa in den och sedan fortsätta skriva. det tycker i alla fall jag blir för omständigt (framför allt om man sitter på jobbet, som jag gör, och kanske inte ska sitta allt för länge med med ett inlägg).
Jag tänker mig inte alltid för och då blir det bara vanliga smileys som man alltid gjort.
Vore bättre om dom ändrades automatiskt som det gör på många andra ställen.

iFokus smilies är som #2 ibland alldeles för omständigt att använda. Dessutom är innebörden av:
inte samma som: =P Då iFokus smilie ler samtidigt som tungan är ute och ser det som en skämtsam aktion iställer för =P som är mer negativ. Det är min åsikt, borde annars finnas snabbkommandon för iFokus smilies som det finns på kattforum och msn mm.
Det kanske bara är jag som tycker att det är fruktansvärt irriterande med =) i varannan mening och =P och :O osv. Jag vet mycket väl vad tecknen betyder, men när man läser inlägg så blir det för mycket emellanåt. För mig ser det bara barnsligt ut.. nu får jag väl på skallen, men det är bara min åsikt!
Självklart kan jag själv välja vilka inlägg jag vill läsa, och kommer hädanefter att skippa de inlägg som jag ser att det är mycket tecken i.
Förresten förstår jag inte heller varför det behöver finnas en massa smilisar. Man kan skriva *ler* eller (ler) det känns mer seriöst tycker jag. Smilisar är ett otyg när de finns i vara och varannan mening.
Och använder man inte smilisar, så tror folk att man är gravallvarlig eller en suris. Löjligt!
Men ännu en gång, det är bara mina åsikter! *ler*

jag tror att smileys, eller andra varianter av dessa, är enormt viktiga på forum där diskussionerna ibland kan vara väldigt hetska. en smiley eller annan liknande variant kan göra skillnaden som får folk att tolka ditt inlägg rätt. ironi är t.ex. extremt svårt att få fram i ett foruminlägg om man inte dubbelförtydligare ironin. väljer du *ironi* eller fungerande smiley förtydligar du ironin.
hur man väljer att framföra sitt budskap, med en =), en
eller en *ler* ser jag i sammanhanget som helt orelevant, bara inlägget kan misstolkas så lite som möjligt. nyanser som kroppspråk och tonlägen är ju helt bortsuddat på forum, och eftersom vi människor kanske egentligen inte är konstruerade för att konversera på detta vis. man märker ju verkligen i alla fall hur mycket kroppspråk vi faktiskt använder i vår vardagliga kommunikation.
min personliga åsikt är ju att jag tycker att det både är jobbigare att läsa och skriva med * och text. en smiley kan jag lätt registrera utan att läsa. jag kan även tänka mig, utan att veta, att vissa dyslektiker har svårare att läsa stjärnor och ord än smileys, oavsett om de är =) eller
.
Ja, enklast är ju faktiskt de smilisar som finns.
Men jag tycker att det är lite kul med *ler* *studsar av glädje* till exempel. Jag ser en människa framför mig som faktiskt ler, eller är helt till sig av glädje.
Det som framkommit på andra forum, - kanske även här? - är ju att de som har skärmläsare får det jobbigt med alla tecken.
Visst, det kan se trevligt ut med smilisar, och ibland kan de behövas, men det blir väldigt plottrigt emellanåt. Jag tycker att de som finns att tillgå räcker mer än väl.
Och det är min personliga åsikt att ett inlägg med ett otal egenhändiga tecken är otroligt jobbiga att läsa. Eller rättare sagt irriterande. Och sen gör jag en sån här då: 

#5 *räcker ut tungan*
*blink blink*

haha! jag säger inte att jag inte håller med dig, för ibland kan vissa inlägg vara helt hopplösa att läsa. jag har svårt med de mer otraditionella smilysarna, som ^^ och liknande. själv hade jag som sagt önskat ett snabbkommando eftersom det blir lite omständigt att hämta ner de som finns under fliken ovan. till på köpet hittar jag aldrig den jag är ute efter och får sitta och gå igenom dem en efter en. kanske bara jag som är, som min kollega säger, en gammal kärring i en ung tjejs kropp *ler* 
#8 Jamen det är precis så jag menar! Nu fick du mig faktiskt att le stort!