God morgon 2 mars 2007
Skull ha elektriker på jobbet kl 7, så det var bara att masa sig hit en stund innan för att stänga ner servrar och div saker..
Det var hur jobbigt som helst att ta sig upp, jag är van vid att ramla ur sängen vid 7 annars. Det gick dock lite lättare när jag tänkte på moroten, sluta tidigare istället.
Har en väldigt rolig fredag kväll att se fram emot… Tvätta, tvätta, och tvätta. Tvättkorgen är överfull av bl.a. semesterns smutsiga sommarkläder. Det kommer att bli deprimerande att plocka i det.
Vill tillbaka till Tanzanias värme, åtminstone några veckor till!

inatt har jag bara sovit typ 3 timmar likadnt som natten innan.. har blivit jätte förkyld o då kan jag inte sova för jag vaknar o kan inte andas… så jag har gjort fint i min frys.. (brist på saker att göra) nu har jag satt igång en maskin tvätt oxå…
den morgonpigga Puma leker med sin tunnel och den morgon trötte Zorro har gått o lagt sig på soffryggen…

#0, känns som att den bilden hade man kunnat vara utan en gråmulen dag i Stockholm som denna!!

#2 Förlåt ;)

God Morgon. Vilken underbar bild.I dag har min lille kisse Ernst namnsdag. Det får väl bli lite godare än kattmat då.
Själv kom jag hem för några minuter sedan. Min sambo är hos sin brorsa i Akalla men jag har jobbat och hade ingen lust att åka iväg. Skall och hjälpa yngsta sonen med sambo att flytta i morgon eller om jag blir barnvakt till mitt ettåriga barnbarn medan de andra bär och släpar. Ikväll skall jag inte göra något. Trevlig kväll alla
Hmm… Helt plötsligt får jag funderingar på att byta avatarbild - till den här -->
He he.
God kväll föresten. Har varit på jobb idag. Söndag till, sedan har jag en vecka ledigt. Hade kontakt med AMS (arbetsförmedlingen) igår, och jag har inga ord. Tycker att dom kan…! 
Jag inventerade mitt DMC-garn lager igår. 60 färger, och det är är bara restgarner.

Calibra, jag förstår känslan…;)
Grattis till Ernst på namnsdagen!
Titti, vad sa nu AMS? Man slutar sällan att häpnas…
Brukar du brodera efter egen fantasi eller är det mönster som gäller? Du skulle ju kunna åstadkomma något riktigt läckert med alla dessa garner, som jag antar består av regnbågens alla färger, eller nästan…:)

Och trevlig fredagskväll alla förresten!
Tack Pia! Trevlig fredagskväll du med och alla andra! Ikväll blir det lugnt
Pia. Ja, jag har regnbågens alla färger och lite till. Lila, Blått, Grönt, Gult, Orage, Rött +grått, brunt, vitt, svart och mer. Brukar sy efter mönster. Mest tokiga jag har sytt (tyckte alla andra men inte jag) är en kudde med änglar. Sydde då på lakanslärft, dessutom i lappteknik. 5 vita rutor med änglar, 4 blåa rutor på framsidan. Baksidan med mina initialer och årtal.
AMS tycker att jag ska jobba lediga veckan också, på färjan helst förstås.
Hmm… blir trevligt i sommar. Men jag har sagt, jag tänker inte jobba 7 dagar i veckan. I sommar måste man dessutom jobba ibland 2 pass/dag. Alla förstår mig - och arbetskamraterna är på min linje.
Jag har rädd om min hälsa, den är inget att hurra för. Har tillräckligt med ledvärken (som blir värre när jag stressar och är tröttare). Jag vill inte rusa i väggen (igen) bara för att jag blir trött och tycker att allt är otacksamt och meningslöst. Är egentligen inte så roligt att städa (egentligen hatar jag att städa. Jag förstår inte varför jag tycker att det är så roligt att städa på färjan), när man vet att nästa arbetspass kan de se lika bedrövligt och hemskt ut som förra arbetspasset.
Jag ska till AMS 2 april och göra upp en "handlingsplan". Vill inte!!! Får se vad det ger.
<-- Vill inte vara med på bild
Jag har bytt avatarbild.

Tack, Anna77 och Titti vilken härlig bild synd att våra avtar blir så små.
KerstinP. Vilken härlig katt du har. Ge honom en namnsdagskram från mig.
Här på Åland är det Fanny som han namnsdag idag. Ernst har namnsdag först den 13 mars. 

Titti; fy, hur kan man anse att du skall jobba 7 dagar i veckan?! Verkar ju helt absurt att aldrig få vila. Märkligt att de inte kan acceptera att, särskilt någon som varit utbränd och ahr värk dessutom, vi alla fungerar olika och har behov av såväl arbete som vila i lagoma doser.
Pia. Inte nog med 7 dagar i veckan - alla veckor dessutom. Fast dom kanske tycker så när mina arbetstimmar blir ca 20h/vecka (med den här turlistan som är just nu) och om jag inte ligger nerbäddad hemma i förkylning. Man får ju ta vad som finns i arbete.
Fast dom får säga vad dom vill på AMS, jag trivs på färjan och tänkte stanna där 30 år till (om jag får).
Föresten så har jag blivit kvitt förkylningen nu - fick ju en pencillinkur som heter duga.

Helt absurt, Titti, hoppas det går att tala med dem om upplägget och att de inte tvingar in dig i något som inte fungerar för dig när ni pratar handlingsplan!