Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6441 ggr
FridaMariedahl
0

Sibiriska katter

Hej, jag undrar om det är någon här på forumet som har en Sibirisk katt och kan berätta lite om den, hur den är osv? Planerar på att skaffa en sådan, är den lämplig som första katt?

Tacksam för all möjlig information och bilder hade varit kul att se Glad

karolina-lokhuz
0

Hej!

Kul att det är nån som ät intresserad av Sibirisk katt! Har inte hört någon som säger att det är en ras som är svår, mitt intryck är en glad, lättsam, social katt.

Jag fick hem min katt Lokhuz för drygt ett år sen och det är min första katt. Jag har inte haft några problem med katten, han är social, trygg och pratig. Det är ju en ras med katter som blir ganska stora, har mycket päls och hårar en hel del…Men om man borstar varje dag hålls pälsen fin och mycket av håret hamnar i borsten.

Jag har fått intrycket av att många sibirier är väldigt sociala och följer sina ägare, vill vara med och är nyfikna av sig… Min kisse jamar, spinner mycket och snackar med mig….

Min katt gillar vatten, vilket många sibirier verkar göra…Det finns mer fakta om rasen på www.sibiriskkatt.nu

en bra sida, där kan du också hitta hemsideadress till uppfödare. Kolla gärna in på min sida så kan du hitta lite bilder på min katt..

MVH Karolina

SidenMoare
0

HAr en väninna som föder upp Sibiriska Katter. De är underbara.

Hennes ena hona väntar kull om 1-2 veckor. Vill du ha hennes hemsidesadress så pm:ar jag den gärna till dig.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

karolina-lokhuz
0

Kanske ska lägga till att de brukar kosta från ca 8000 och uppåt för en kattunge, omplaceringar kan vara billigare, men det är nog lättare med en kattunge som man kan lära regler etc från början…

FridaMariedahl
0

Hej, tack för svaren Skrattande

Vi var och kollade på en "Sibbe" igår, han är 13 veckor och super social! Verkar vara en jättefin ras, imorgon ska vi kolla på en kattunge. Att dom är dyra vet vi om, vi vill verkligen ha en sådan här katt så det är inga problem.

karolina-lokhuz
0

Oh så kul! Det är bra att man är beredd på att katten kostar, men det får man tillbaka i glädje! Det är en jätte mysig ras, så jag tycker du gör ett bra val och sen är det bra att titta på flera katter… Jag köpte min katt av en mindre uppfödare som läger mycket tid på katterna och jag har mycket bra kontakt med uppfödaren fortfarande, så det ska ju kännas rätt även med det… skönt att ha nån att vända sig till med frågor och så…

Lycka till, du hittar nog snart din dröm kisse

bellamollylovee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Supermysig och härlig ras :D Själv har jag en sibirisk katt, det var inte våran första katt, men däremot var jag och min lillasyster ca 3 och 6 år, och det har funkat jättebra. Han är väldigt mysig, efter att vi kastrerat honom, älskar att mysa i soffan. Världens bästa kattras, men dom har mycket päls, och hårar en hel del dock, men sjukt härlig ras, verkligen:)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

[Thiah]
0

Dom har ett program på animal planet som heter Cats 101 och sista jag kollade så visade dom Siberisk katt (bland annat) och det verkar jätte intressant för oss som gillar större katter. Skrattande

FridaMariedahl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller med om att det är härlig ras, vi har fan våran tjej Tindra i snart 2 månader nu. Snällare kattunge har jag aldrig träffat, hon är helt underbar! Otroligt busig är hon också, känns verkligen som rätt ras vi har skaffat Skrattande

vi har funderat på att skaffa en till katt, antingen en till sibbe eller en Helig birma, får se :)