Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1522 ggr
tiokronor
0

Snälla läs (ALLA!) Sjuk kisunge

Jag har en snart sex månader gammal helig birma kille. ca en veckka efter hemkomst från uppfödaren fick han var i ögonen och börja, nån gång i bland, att nysa, veterinären kollade och han fick behandlig mot ögoninflamation vilket funkade utmärkt.

två veckor efter tillfrisknande lycas den lille killen få en spricka i beckenent, vilket upptäcktes genom röntgen. Veterinären ordinerade då en månads boxvila, allt var bra under tiden som ahn fick sitta i sin bur förrutom vissa jamande klagomål ibland.

Nu, ca 2 veckor efter frisläppande från boxvilan fick han tillbaka sitt variga öga och har nån gång ibland nyst, han verkar må bra i övrigt och när man rengjort ögat så tittar han och så precis som vanligt annas kisar ahn lätt. en sak till, fyra dagar innan ögat började igen fick han skabbmedel för han ahde massa brunt klet i öronen, dte verkar ha hjälpt för dte är inte alls lika mycket nu i öronen som tidigare.

Snälla säg att det finns någon som känner igen symptomen och kan ge mig tips, så fort som möjligt, ska te veterinären imån men vill höra av er innan.

martdat
0

vad säger uppfödaren? nyser de andra ungarna? har de öronskabb?

om nu inte kullen bestod av en unge, men jag hadde ju ringt uippfödaren direkt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annzoo
0

är den renrasig? dvs har stamtavla, id-märkt grundvaccinerad å har ett veterinärintyg vid köp som inte är äldre än 7 dagar?

Kollat om katten har tex chlamydia?

EddaM
0

Ja det som slår mig e chlamydia med så här på rak arm. Lätt att testa för så =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

MyTwiggs
0

Jag tänker också clamydia eller herpes…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com