Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1381 ggr
Winta
0

fäller mkt päls

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har grubblat över hur jag kan ge katten mer "hull". När han var ung så var det som han har mer hull/ ser stålig ut tills jag skaffade en katt som "smittade" honom även den kattungen var vaccinerad och allt. Det var något virus som gjorde honom riktigt sjuk. Men i allafall så frisknade han till och sen fick han problem ett tag som han magrat till så man fick veta hos veterinären att han hade fått tandinflammation eller tand kött. Vilket som.

nu äter han bra men han är ändå mager, fäller mycket. Någon tips för katt mat? som kan ge honom mer hull?

Jag har sj två katter, huskatten, som har problem och en cornish rex äter bra och syns välmående ut.

Tacksam för all tips man kan få! För er som är mer proffs än vad jag är. :)

Hawknestgrove
0

har du kollat hans njurvärden? Jag har ju en hankatt, kastrerad, som  är smal just på grund av hans svaga njurar. Han får specialkäk för njurkatter. Vi provade ju massa olika först, kattungemat extra näringsrik, men det hjälpte inte. Så när han gick över till Hill´s K/D(finns motsvarande av annat vetfoder också) så blev han klart bättre och hans njurvärden likaså. Men det krävde  blodprov.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Winta
0

Förra blodprovet ihop med ang tänderna så såg det ok ut men nu har det gått ett tag. Det låter som ett beslut för mig att ringa veterinären för säkerhets skull och även boka tid.

Kan återkomma med uppdatering om jag kommer ihåg hur det går för min katt.