Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5675 ggr
Tasspuls
0

Presentera era katter

Hej alla!

Det vore jätteroligt att få se era katter. Presentera dem gärna med namn, ålder och foto :)

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äldst i vårt gäng är S*Vildfagres Orvar Rödhövde kallad Leo till vardags. Norsk skogkatt,pappa till 2 kullar numera kastrat. 3 år gammal . en riktig myspropp som älskar allt och alla.

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

Nr 2 och vår alfahona är S*Musslans Camomille kallad Mimmi, norsk skogkatt,väntar sin andra kull om ca 2 veckor. fyller 3 år i december och den givna "mamman" i huset.

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

Nr 3 är försiktiga tjejen.S*Little L´s Chiquita kallas Perla. mamma till nuvarande kullen (Blessed kullen) nyss fyllda 2 år, norsk skogkatt..

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

nr 4 är min fertila hane S*Vildfagres Golden Strike kallad Ozzy,nyss fyllda 1 år, norsk skogkatt och blivande pappa till väntade kullen här. En underbar kille som charmar tjejerna här och mattes  kille som alltid nattar mig.

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

Sist ut är allas vår prinsessa S*Fitnesscats Marilyn Monroe kallad Ariel som faktiskt fyller 1 år imon. Ett litet pälsmonster som gillar o visa upp sig och visat sig vara en utmärkt leksyster till bebbarna vi har.

S*Winsnes Wilda

shareza
0

Så fina katter ni har,,,jag kan tyvärr inte lägga upp fotp,men har en kastrerad hane på 1 år,hus katt helt svart och nu i veckan får han en kompis,,en 3-årig kastrerad röd hane-huskatt.skogkatter har jag alltid älskat,hade en 1977,men han slutade detta livet 1988

Lillalukas
0

Vår första katt heter Strössel och är ca 1 år. Hon hittades på pojkvännens jobb, Hon va smutsig och hade olja i pälsen. Min pojkvän bestämde sig för att ta med henne hem då hon inte kunde vara kvar där. Han jobbar på en tipp, så det kör mycket bilar och även lastbilar där. Så vi ringde polisen -men ingen som saknade henne och dom undra om vi kunde behålla henne tills någon saknade henne, och det kunde vi. Och innan vi ringde polisen hade vi vart hos veterinär men hon hade inget chip. och vi fick även veta att hon va ca 4 månader. Det gick dagar och sen veckor, månader, ingen som sakna henne. Så eftersom vi tänkte behålla henne då så blev det sterilisering och öronmärkning (även om hon är inne katt.).

Lillalukas
0

Våran andra katt heter Piggelina, Är en glad liten tjej som är ca. 6månader nu. Hon älskar att härma strössel och göra som henne. Henne köpte vi som sällskap till både oss och stössel.

Aribigga
0

Satan

En hittekatt som förmodligen är född någon gång under 2009, han bodde mer eller mindre i min kompis garage under ett halvår innan jag fick möjlighet att ha katt igen. Han är ett busfrö som ofta retar sin "storebror" Findus en hel del. :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Aribigga
0

Findus

Vi letade efter en lekkamrat till Satan när vi flyttade till större lägenhet i våras. Vi skulle ha en hankattunge för att göra det hela så enkelt som möjligt. En kväll ringer min systers kompis och rabblar snabbt ur sig "Min morfar har dött och han har en katt och om ingen tar hand om den inom 24 timmar så avlivar dem den." Så fick vi Findus, han är född 2002.

lurvponnyn.vimeddjur.se

misty89
0

MINDY, huskatt, hon är 2 år och 2 månader knappt :-) tycker om att leka och följa efter husse och matte.. sen finns det inget bättre än att bli kliad på magen och nacken :-)

misty89
0

MARY, 50% brittisk korthår(huskatt), 11 månader, charmig liten filur  och alltid hungrig :)

misty89
0

MISTY, blandras(huskatt), 2 år och 2 månader knappt hon med. en försiktig och förnämlig liten dam, älskar att bli klappad och få uppmärksamhet ^^

EddaM
0

De flesta av mina katter finns på min profil i mitt fotoalbum =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Anunnaki]
0

Jag väljer att presentera en av mina missekatter, nämligen Smirre som ligger bredvid datorn just nu. Smirre är 14 år gammal, grå och vit långhårig bondkatt. Varje kväll hämtar jag Smirre 2 km bort där det finns cirka fem hus i skogen. Han sitter nästan alltid på sin kattfärdtjänsthållplats och väntar på att få skjuts hem. Nu får han inte gå ut förrän efter frukost i morgon.

Smirre har en kullbror Kurre som ser nästan likadan ut men han går aldrig långt. En tredje kullbror Murre har varit borta ett tag men han kommer nog. Alla är kastrerade.

Dessa tre katters mamma Pellina är för närvarande innekatt. Hon har varit borta i nära två månader men i torsdags hittade vi henne på infarten hos en granne. Frisk och välbehållen trots sina 16 år.

Ja, så har jag åtta katter till plus min inneboende Greta som verkligen söker ett nytt hem. Jag räddade livet på henne och hennes fyra tio dagar gamla kattungar i maj. Nu har kattungarna flyttat och Greta längtar väldigt mycket efter ett permanent hem eller ett tillfälligt hem där det inte redan bor så många katter. Greta finns i Orsa men jag kan åka ganska långt med henne bara hon får det bra. Greta är tre år.

Destany
0

Börjar med min enda hona och hon är oxå äldst med sina  ca 7 år.  Puma heter hon och hon var hemlös när hon kom till mig. Hon är busig och blir totalt döv när hon inte vill nåt.  Hon är en riktig klätterapa.Hon är ingen knäkatt men tycker om att kela på golvet.

Destany
0

Mellanpojken Zorro e min aggressiva katt på ca 9 kg. Han är 5 år. Han morrar ,fräser, bits o beter sig allmänt illa när han inte får som han vill.. Han pratar även annars när han e glad oxå.. Han vill alltid vara nära mig och vi har gått igenom mycket..Han är en gospojke o vill alltid sova i min säng på min huvudkudde. Min familj o vänner e rädda för honom, Veterinären får oxå rädsla i blicken när jag kommer med han. Efter 4 år fick jag äntligen honom att lugna sig mot mig och nu biter han aldrig mig längre.

Destany
0

Sist ut e minstingen Zigge, han är ca 1 år och varenda cm på honom består av bus. Han e adopterad från KKS och är en harmonisk ungkatt. Han piper o jamar roligt när han e lite ängslig. Människor e nåt han inte vill vara nära.. Han tycker om mig o vill vara nära mig men jag e den enda. Han är alltid sugen på mat och äter allt möjligt..Han är en liten retsticka och är jätte duktig på att reta upp Zorro.

flickanjackson
0

Här har ni lilla Sivan.

Hon är 2 år och väntar sin tredje kull..

Men nu ska vi kastrera henne

Volodja
0

Ninja och Patch. Ninja (den lilla) är ett år och en katt från Djurens Vänner i Jönköping. Patch är bengal och är köpt i Borås. De kommer  bra överens, busar och gosar mkt ihop. Båda är kastrerade.