Jag ser inte det udda paret. Är det bara min dator, eller?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nej Åsa, det är länken som inte fungerar, märkligt nog… Här är en länk till, men tyvärr utan hela bildserien. Bildserien ovan återfinns annars på Expressens sajt, för närvande på framsidan nedre högra hörnet, Bildextra:)
På jobbet har jag en artikel upptejpad, den handlar om en lejoninna som tagit hand om och uppfostrat en föräldralös gasellunge. Gasellen var snart vuxen när fotot togs av dem, på väg över savannen sida vid sida…
Jag undrar om lejonet har genuina moderskänslor eller om hon bara tycker det är praktiskt med ett vandrande skafferi? Hursomhelst blir jag alltid lika rörd av att se den bilden. Det blir jag av någon anledning inte av att se bilden på ormen och hamstern
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

#3 Om det lejonet och den gaselle nvar det ett program på några timmar på Animal Planet för ca ett halv år sedan. Inte för att göra dig ledsen men den lilla gasell ungen blev sedan uppäten av ett annat lejon och det stackars lejonet vart jätte deppig. Hon testade efter det att adoptera flera nya gasell ungar men det slutade alltid i kattastrof. Jag tror att något var lite fel i huvudet på henne faktiskt. Vilket de andra lejonen också värkade tycka. Så hon hade det inte lätt, inte alltid lätt att adoptera över sina art gränser liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars