Ska jag skaffa en kompis till katten
Hej!
Min en katt rymde för ca två veckor sen. Har nu en katt kvar men jag vet inte hur jag ska göra om jag ska skaffa en kompis till honom eller låta honom vara ensamkatt. Han är sju år och innekatt och nu vill han mest ut hela tiden. Jag är lite kluven ena dagen vill jag ha en till och andra tycker jag att det kanske räcker med en katt. Vad är bäst för honom. Han har haft sin syster ända sen de föddes så han ahar aldrig varit själv förutom i korta perioder.
Trevlig helg Janeth
Trots hennes försvinnande.
Har din katt rymt för 2 veckor sedan och du funderar redan på att skaffa en ny? Jag skulle absolut börja med att gära allt för att hitta katten som försvunnit och vänta minst tre månader. Har du inte hittat henne då så kanske hon är borta för alltid och då kan du börja fundera på om du vill ha en till katt eller inte.

Jag håller med #1. 2 veckor är alldeles för lite. Många katter går ut på vandringar, även om de är kastrerade och "inte borde" göra det. Det händer inte alltför sällan att den saknade katten kommer hem efter flera månader dessutom.
hoppas du har sökt efter syrran… Gå ion på Kattpolisen, där får du många fina tips och 2 veckor är för kort tid att räkna med att en katt är borta för alltid. Och är din kisse 7 år, så är det kanske lika bra att han är själv i fortsättnignen. OCh är han iknnekatt, så ska du inte börja låta honom gå ut. Han kommer att söka…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vill du ha en katt till / ny katt så varför inte. Ingen annan kan ju ta det beslutet.
Som de andra skriver så tycker även jag att 2 veckor är en aning kort tid att börja tänka på en ny katt - men det är ju helt och hållet dit val.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Det du ska tänka på är vad som händer om katten kommer tillbaka. Har ni plats för 3 katter då? Om inte, vad händer då den "överflödiga" katten?
Hej!
Katten försvann 8 mil hemifrån och vi har letat flera gånger annonserat till djurskyddet satt upp lappar och ringt polisen så vad mer kan vi göra. Har även tillbringat flera nätter där och lockat samt ställt ut mat men maten är orörd Kan en innekatt som försvunnit 8 mil bort hitta hem igen?
Vänliga hälsningar Janeth
#6 Kanske inte hitta hem men någon förbarmar sig kanske under hösten för din katt. Katter klarar sig en lång period om det inte är vinter och för kallt så jag skulle nog avvakta och fortsätta söka min katt så gott det går.
/Maria

#6 och #7, jodå katter kan hitta hem igen. Det finns flera solskenshistorier där katten försvunnit på semestern eller efter flytt, och sedan återfunnits hemma den katten anser att den fortfarande bor.
De använder sig av jordens magnetfält för att hitta, eller hur jag nu ska säga. Så de vet åt vilket håll de ska gå.
Så man vet aldrig, rätt var det är kan kisse sitta på trappan!
ja, visst kan de hitta hem… Om man säger så här, ta in en ny til med vetskapen att KANSKE den förlorade katten kommer hem…..
förstår pm du skaffar en till för att den som är kvar blivit ledsen sedan han blev ensam,,,vår ena katt försvann för snart 2 månader sedan och givet vis har vi annonserat och gjort allt vi kan,vi bor i skogen med allt vad det innebär,vildsvin,räv,grävlingar mm,men vi räknar med att våran katt klarar sådana djur,,nu är våran andre katt deprimerad,går och letar varje dag efter sin kompis,så vi har beslutat tt skaffa en katt till,men hoppas ändå våran Tussen kommer hem,har vi 2 kan vi ha 3 katter,,önskar dej lycka till och att din katt kommer hem.
ja då är det rätt tänkt!