Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2569 ggr
Charlie2006
0

Räk kalas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter älskar räkor och när vi åt det igår så fick dom Glad. Vilka mer har katter här som är helt galena i räkor?

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Elektra tar med sitt byte

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Måns tar med sitt byte

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

och en sista bild på Måns.

Min hemsida

//Frida

EddaM
0

Åhh mina älskar räkor med o jag får alltid köpa extra så de skall få=) Och är de upptagna med sina räkor får man ha sina egna i fred =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

misty89
0

mina katter älskar räkor,Glad särsilt misty… det är en av hennes favoriter, lax är populärt oxå.

EvaSe
0

Våra två avgudar också räkor, man får smyga med påsen när de ska skalas.

Konstigt egentligen, det kan väl aldrig varit en naturlig föda för katter…:)

/Eva

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

emimollie
0

Vi har med en raggis och en svartvit husisGlad

Våra ääääälskar med räkor!!! Då vet dom att man ska sitta vackert så får man sig lite räka. Så roligt när man vart och köpt, så vet dom precis hur dom ska charma för att få sig en bitKyss

Hawknestgrove
0

mina… men de får inte… Esther är allergisk mot alla typer av fiskproein och även räkor, Arne har svaga njurar och ska inte äta dem. Så när jag i Räkans Högborg, strömstad, ska äta räkor, så får jag sitta ute i gången  och har ett gäng skrikande krafsande katter  på andra sidan. KAn tillägga, att jag köper pinfärska räkor för 30 kr /kg…..Tungan ute

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Nemo älskar räkor medan dom andra dissar dom totalt..

Ruu får inte äta dom. gav Ruu en räka en gång och det första han gör när han ätit upp den var att gå och kräkas upp allt i hopa i min sko..

Hawknestgrove
0

haha otack är världens lön… nåja, han är ju strömstadsbo, så han kanske har fått livnära sig på räkskal när han villade runt på campingen hemlös…Så han är väl "fed up"

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Kanske det =) Aldrig mer räkor till honom i allafall.. Aldrig sett den reaktionen förut.

Charlie2006
0

En av dom föra katterna jag hade spyde också av räkor (troligen var han allergisk). En annan var allergisk mott grädde, villket jag inte sätt förut.

Min hemsida

//Frida

[LucyInTheSky]
0

Dina katter är jättte fina =) Måns var ju jätte läcker med ena sidan på nosen vit och andra grå.. Sötnötter

[Norrbysa]
0

Var försiktigt med räkor. Räkor innehåller höga halter magnesium och kan vara skadligt för njurarna och ger ökad risk för urinstenar.

Nån räka då och då är nog ingen fara men det är bra att vara medveten om detta.

Imasy
0

Söta missar :)

Jodå, här gillas det räkor, men vi äter faktiskt inte de så ofta själva, och jag brukar aldrig köpa räkor åt dem heller då en av dem är fisk-allergiker troligen.

Ah, så var det ja! När jag öppnade tråden hade jag något minne i bakhuvudet att räkor inte var bra i stora mängder men hade glömt bort varför ;D

Charlie2006
0

#14 Bra att veta Glad.

Min hemsida

//Frida

misty89
0

som tur så får katterna bara räkor när vi äter det, typ smörgårtårta,påsken,midsommar… ja ytterst sällan helt enkelt. så det brukar inte bli några vetrinärbesök pga av räkor..

#14 visste inte att det inte var bra för katter, så tack för tipset!