Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1848 ggr
Blomma1
0

Vad fångar sand bäst?

Jag tröttnade på all sand i hallen där lådan står, och köpte en stor Hol på IKEA som jag sågat en öppning i på ena kortsidan och lagt sittdynor på fö skopåtagning. Originaltanken var att ställa lådan med huv med öppningen åt 'fel' håll så katterna var tvugna att gå runt lådan och på så sätt bli av med lite sand i tassarna. Dock var bredden 50 cm yttermåttet på locket medan innermåttet var 43 med en 40 cm bred låda… Dock har de nån halvmeter ändå att gå på inne i lådan vilket fångar mycket sand! Skrattande

Men till frågan, just nu har jag vanliga dörrmattor i lådan, men funderar på om något skulle kunna fånga ännu mer sand? Tex såna special plastmattor som ska läggas framför lådan, funkar de? Eller Bergoplattor, plastplattor med hålmönster? Eller lurvigare dörrmattor? Fast lite hygien vill man ju ha också Flört Tips mottages tacksamt!

Hawknestgrove
0

de dr  lite lurvigare badrumsmattorna fångar väl ännu mer och de är ju tvättbara de med. rätt billiga på Ikea också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tofei
0

Vi köpte en liten plastskiva/plastmatta i en djurtillbehörsaffär med spår i som ska samla upp sanden när katten går ur lådan. Jag kan säga att av våra erfarenheter så funkar dörrmattor från IKEA bättre. Då använder vi deras billigaste dörrmatta för 4 kr.

Kanske fungerar den där plastskivan inte för oss då vår hankatt tycker den är obehaglig att gå på. Han hoppar nämligen över den och sanden sprids ännu värreSkrattande