Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1929 ggr
vildkatta
0

Underbara Kattungar söker familjer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer jag lägga upp många bilder och skriva om de fina kattor i mina kullar som säker nya käreksfulla familjer.

Jag är stödhem genom KattKomandoSyd till två kattmammor med deras respektive kullar. Dessa fantastiska ungar och deras mammor söker nya hem när de är mogna för att flytta.

Kull 1:

KattMamma ca 2 år svart & vit. Jätte kelig och lagom pratsam.

5 st ungar - en gråtigrerad (vad heter den "korrekta" färgen?) hane, en gråtigrerad hona, tre svartvita hanar. Dessa är leversansklara i slutet på Augusti.

Kull 2:

KattMamma ca 1 år svart & vit. Jätte kelig - ger små "kärleksnaffs" kurrar och pratar.

2 st ungar, svartvita - en hona och en hane. Dessa är leveransklara i slutet av September.

Köpet går igenom KattKomandoSyd, det skrivs ett kontrakt (kontakta mej för länk till kontrakt). Kattungarna kostar 400kr st och är då avmaskade - (vaccineras innan flytt mot ersättning). 

**Vid köp är de:
**

• Hundvana vid relativt stor hund
  • Avmaskade (vaccinerade mot ersättning)
  • Vana vid katter som inte ingår i släkten
  • Vana vid hantering och kloklippning
  • Rumsrena
  • Avvanda från mammorna
  • **Sociala, Lekfulla, Gosiga, Nyfikna, Busiga.
    **

Vid köp får de med sej favvoritleksaken, snuttefilt, lite mat, ett personligt häfte till var och en av katterna som beskriver just din lilla katt, med lite bilder på hans/hennes första tid hos mej.

Ansvarig person på KKS är Birgitta C. Ni får självklart komma och hälsa på! Bra hem är en förutsättning.

Så vid intresse maila mej skimmran@hotmail.com berätta om er, hur ni bor, katterfarenhet, vad ni kan erbjuda etc så hör jag av mej.

Det kommer fyllas på med bilder här i tråden och även varsitt inlägg om alla katternas personligheter etc.

___,,,=^..^=,,,__________________

vildkatta
0

Tuffing och hunden Bella

Kyss

vildkatta
0

De minsta, Skruttet och Knyttet

Kyss

vildkatta
0

Tigra & Tuffing

Kyss

vildkatta
0

Tippen

Kyss

vildkatta
0

Tippen igen

Cool

vildkatta
0

Tuffing

Glad

vildkatta
0

..efter kloklippning

Skrattande

vildkatta
0

..äta,äta,äta

Skrattande

annzoo
0

varför vaccinerar inte alla kattungar innan flytt, är detta vanligt förekommande när katterna kommer från katthem som tex KattKomandoSyd?

vildkatta
0

Vuxna katter från kattkomandosyd är vaccinerade å steriliserade. Kattungar skrivs kontrakt på att man som köpare MÅSTE vaccinera etc och alltså stå för kostnaden själv. Jag kan inte svara på varför det är så. Men jag tycker ju att ungarna ska vara vaccinerade INNAN flytt - därför erbjuder jag mej att vaccinera innan flytt mot ersättning..

Urklipp från KKS hemsida: (får man ha med urklipp???)

De allra flesta av våra vuxna katter är kastrerade, och flertalet även ID-märkta, och största anledningen till att inte alla katter på hemsidan är kastrerade beror på att de finns kvar hos sin ägare/upphittare vilken inte vill eller har fysisk möjlighet att ta katten till veterinär. Vilket även kan gälla stödhem.

Detsamma gäller vaccinationer. Om det inte är gjort så underlättar det ekonomiskt om nya hemmen tar vaccinationskostnaden eftersom vi tyvärr har stora skulder pga alla nödställda katter som varit hos veterinär.

vildkatta
0

Mamma Majsan

vildkatta
0

Mamma Viola

vildkatta
0

Sotis

vildkatta
0

Tigra

vildkatta
0

Tuffing

Hawknestgrove
0

ja vaccinatipon är ju svindyrt för en redan tungt belastd föemning och det är inte så lätt att plocka ut stora summor direkt av köparen. Vi tar också 400, då är de avmaskade och kollade. Sen skriver vi avtal, att katten måste kastreras innan 6 månaders ålder. Då återfår köparen 150 kr. som kan läggas  på en vaccinering. Vi har helt enkelt inga pengar att bekosta allt på småkissarna… Så sorgligt är det. För de vuxna hittisarna kostar ofta massa pengar. Som Våra Dante och Divina nu. De har hittills kostat 3500 kr för kastrering, avlusning, avmaskning, vaccination och idmärkning.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....