Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1685 ggr
pia-app
0

Amma sökes

Vi är en förening som heter 9Liv och tar hand om hittekatter och i mån av plats omplaceringskatter.

Nu har vi fått in tre små kattungar på kanske 4-6 dygn som vi matar. Dom äter bra från flaskan och kissar och bajsar. Vi håller på med hjälp av fälla att försöka få in mamma men vi har ännu inte lyckats.

Vi undrar därför om det finns någon som har en katthona som kan ta dom här tre i fall vi inte får in mamma inom den närmaste veckan.

En är svart, en svartvit och en tigrerad

Vi behåller ansvaret för ungarna och ordnar hem ,vaccinering mm varefter ,

Stödhemmet bör ligga i närheten av Norrköping

Cindy
0

Nu är Esters ungar 13v och jag vet inte hur hon skulle ta till sig yngre, men hon ger fortfarande di och har gott om mjölk enl veterinären.

Värt ett försök om ingen annan kan? Finns i Stockholm.

Vänliga hälsningar
Cindy

[tigersprang]
0

lindahenke hade en mamma som behövde kattungar till sin katt för mamma födde bara döda så mamma letar galet efter ungar. kolla med henne

Cindy
0

Om det är OK för Emma på KKS så kan ni komma och hämta Ester hos mig i Stockholm och göra ett försök? Är det intressant så hör av dig omgående så frågar jag.

Vänliga hälsningar
Cindy

pia-app
0

Vad snäll du är Cindy. Problemet är att vi vill avvakta lite till eftersom vi försöker få in mamman i fällan både morgon ock kväll.

Tror du att Ester skulle orka med ett gäng till så direkt efter en kull.

Hur är Ester ,är hon myckert skygg eller ? Måste veta i jakten på stödhem åt henne och kattungarna i sånt fall.

Vi är helt klart intresserade om inte mammakatt eller en amma närmre dyker upp men tror du att vi kan avvakta lite till.

Pia

tuska
0

Att lägga en liten kull till en kattmamma vars kull är 13 veckor har hon säkert inte den kraftiga mjölk som behövs för små bebisar.

När mjölken sinar för mamma katt så är hon inte så gossig vid avvänjningen utan tillåter endast lite tutt då det passar henne.

I uppfostrings syfte så skulle det nog fungera.

Cindy
0

Tanken var mest att hålla ungarna vid liv tills ni fått in mamman. När jag vaccinerade katterna anmärkte vet på hur ovanligt stora juver Ester fortfarande har, så gott om mjölk finns även om den kanske inte är lika fet längre.

Ester är tam och snäll, och en riktig hönsmamma. Hon daltar med de sina fortfarande och går i princip aldrig undan. Svårt att veta hur hon skulle mäkta med en kull till, givetvis, men jag tror hon skulle ta dom små till sig.

Vänliga hälsningar
Cindy